marți, 7 aprilie 2015

Grupul Hornbach, crestere cu 6% a cifrei de afaceri, la 3,57 miliarde de euro

- Dinamica cresterii raportate de concernul Hornbach s-a accelerat in anul financiar 2014/2015 comparativ cu anul precedent
- Cifrele de afaceri ale magazinelor de materiale de constructii si gradinarit raportate la suprafata au crescut in Germania cu 5,5% si la nivel international cu 2,8%

Ritmul de crestere al Hornbach Holding AG (grupul Hornbach) s-a accelerat in exercitiul financiar 2014/2015, comparativ cu anul precedent. Astfel, cifra de afaceri a concernului a crescut in intervalul 1 martie 2014 - 28 februarie 2015, la nivel de concern, cu 6%, fata de 4,3% in perioada anterioara, ajungand la 3,572 miliarde de euro.

In cel mai mare subconcern operativ, Hornbach-Baumarkt-AG (segmentul de magazine de materiale de constructii si gradinarit), care, la data bilantului, 28 februarie 2015, opera la nivel european 146 magazine de bricolaj in noua tari, cifra de afaceri a crescut cu 6,5%, ajungand la 3,357 miliarde de euro. Raportat la suprafata (n.red. fara a se lua in calcul magazinele inaugurate si cele inchise in ultimele douasprezece luni), si la ajustarile de schimb valutar, cifrele de afaceri ale magazinelor de materiale de constructii si gradinarit au crescut la nivelul concernului cu 4,4%. La aceasta crestere au contribuit atat magazinele din Germania, cat si magazinele din restul Europei. Cele 49 de magazine din alte tari europene, fara a lua in calcul Germania, au adus 41,4% din totalul cifrei de afaceri.

Autodepasirea performantelor in Germania

Cele mai puternice impulsuri pentru cresterea economica au venit, si de aceasta data, din Germania. Astfel, cele 97 magazine de bricolaj din aceasta tara au raportat o crestere a cifrei de afaceri la nivel national a subconcernului Hornbach-Baumarkt-AG cu 7,6%, ajungand la 1,966 miliarde de euro. Aici sunt incluse si cifrele de afaceri aferente celor sapte magazine nou inaugurate si unei extinderi de locatie. Raportat la suprafata, cifrele de afaceri au crescut in Germania cu 5,5%. in acelasi timp, cota de piata a grupului Hornbach a crescut in Germania, in anul financiar incheiat, de la 10% la 11%. „Cresterea raportata la suprafata in Germania este remarcabila. Deoarece anul de comparatie a fost unul foarte bun datorita efectelor consolidarii pietei in urma intrarii in insolventa a firmei Praktiker si datorita iernii blande 2013/2014, standardul a fost foarte ridicat, mai ales in cea de a doua jumatate a anului. in acest context am reusit chiar sa ne imbunatatim performantele”, a declarat Albrecht Hornbach, Presedintele Consiliului de Administratie al Hornbach Holding AG. „Este astfel clar ca, prin magazinele offline, dar si prin cel online, oferim clientilor care doresc sa puna in practica proiecte de constructie sau renovare de mare anvergura un plus de valoare”, a mai spus Albrecht Hornbach.

Magazin Hornbach Romania
Restul Europei: Raportat la suprafata, din nou in zona de crestere

Si in cele opt tari din afara Germaniei magazinele Hornbach au avut o crestere imbucuratoare in exercitiul financiar 2014/2015. Astfel, cifra de afaceri a magazinelor DIY, incluzand un magazin nou inaugurat, a crescut in restul Europei cu 5% (fata de 3,5% in anul anterior), ajungand la 1,390 miliarde de euro.

Evolutia raportata la suprafata a magazinelor de bricolaj Hornbach * (in procente)

Evolutie suprafata magazine Hornbach
Raportat la suprafata si la ajustarile de schimb valutar, tendintele au fost unele pozitive. Astfel, dupa scaderea cifrelor de afaceri timp de trei ani consecutivi, filialele internationale ale Hornbach au obtinut, in 2014/2015, o crestere ajustata semnificativa a cifrei de afaceri, de 2,8% (fata de anul precedent, cand a fost o evolutie de -0,1%).

Conform informatiilor oferite de companie, aceste evolutii au fost influentate si de conditiile - cadru macroeconomice pentru consumatori si constructori din afara Germaniei, care s-au imbunatatit per ansamblu comparativ cu anul precedent. Astfel, Hornbach a raportat o imbunatatire semnificativa a dinamicii cifrei de afaceri in toate tarile de desfacere.

„Ne bucura faptul ca am inregistrat din nou o crestere mai rapida decat media din sectorul DIY nu doar in Germania, ci si in cea mai mare parte a zonei internationale de distributie”, a mai subliniat Albrecht Hornbach.

Si subconcernul Hornbach Baustoff Union GmbH a fost nevoit sa se afirme in exercitiul financiar 2014/2015 raportandu-se la un an precedent foarte bun. Cifrele de afaceri ale celor 27 de sucursale de magazine de materiale de constructii, a caror cifra era nemodificata la data bilantului, 28 februarie 2015, a fost de 213 milioane euro, putin sub cifra de afaceri a anului anterior, de 216 milioane euro.

Indicatori preliminari Hornbach
1) Ajustata in functie de efectele variatiei cursului de schimb valutar
2) Numar total la data bilantului 28 februarie
In cazul datelor prezentate in procente si cifre pot aparea diferente de rotunjire. Datele procentuale sunt calculate avand la baza cifrele exprimate in mii euro.

Despre Hornbach Romania

Grupul Hornbach, fondat in 1877, este o afacere de familie si se numara printre liderii de pe piata magazinelor de materiale de constructii si gradinarit din Europa.

Cotata la Bursa din Frankfurt inca din 1987, compania activeaza in 9 tari europene (Germania, Austria, Olanda, Luxemburg, Elvetia, Cehia, Slovacia, Suedia si Romania), operand 147 de magazine.

In Romania, Hornbach a deschis primul magazin in 2007, iar in acest moment detine trei magazine in Bucuresti (Berceni, Militari si Balotesti), unul in Brasov si unul in Timisoara.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu