vineri, 31 ianuarie 2014

Cleaning Show va gazdui o etapa a concursului international de curatenie Clean Europe

CLEANING SHOW, alaturi de unul dintre cei mai renumiti profesionisti din industria europeana a curateniei, Ritz Tibor, lanseaza provocarea anului pentru firmele din domeniu! Clean Europe, concursul international de curatenie, va alege la Bucuresti, intre 11 si 14 iunie, cea mai eficienta echipa de specialitate din Romania! Evenimentul va avea loc intr-una dintre zilele targului de curatenie industriala, profesionala si domestica si va fi impartit in doua probe:

- curatenie de baza, cu folosirea unei masini mono-disc si cu un aspirator in mediul umed;
- curatarea cu mopul.

Fiecare echipa participanta fi alcatuita din cate doi membri si un expert, iar castigatoarea concursului pe tara se califica direct in finala de la Budapesta.

De asemenea, tot la CLEANING SHOW 2014, Ritz Tibor va prezenta in cadrul unei serii de seminarii mai multe subiecte de interes pentru industria curateniei profesionale. Evenimentele vor atinge teme precum:

1. EQF EUROPEAN QUALIFICATION FRAMEWORK - Impactul noului sistem de calificare in industria curateniei – sistemele de calificare din Europa, diferentele intre serviciile prestate, dar si intre prestatori;

2. CLEANING SERVICE ECOLABEL – oportunitatea de a presta servicii de curatenie certificate in Europa;

3. CELE MAI NOI APLICATII ALE STANDARDULUI EUROPEAN 13549 pentru controlul si asigurarea calitatii - cele mai recente directive pentru procesul de prestare a serviciului, noile exigente fata de personalul angajat de managementul companiei prestatoare.

CLEANING SHOW, cel mai mare targ dedicate curateniei profesionale, industrial si domestice din Romania va avea loc in perioada 11 – 14 iunie, in Pavilionul C1 al Centrului Expozitional Romexpo.

Pentru mai multe detalii, accesati www.cleaningshow.ro

miercuri, 22 ianuarie 2014

Sunt scolile si institutiile publice pregatite termic pentru iarna?

Chiar cand redactam acest material, prognoza meteorologica pentru Romania se schimba dramatic. In nordul tarii: caderi masive de zapada si, in plus, cod galben de ninsori si ger. Scolile incalzite prost (sau deloc), cu solutii constructive ineficiente, de multe ori carpite cu te miri ce, sunt, poate, cel mai ingrijorator subiect din desfasuratoarele jurnalelor de stiri. Subiectele vin, interesul autoritatilor e trecator, iar copiii continua sa inghete la ore.

Privind superficial, problema s-ar putea rezolva usor, cu o investitie. La o privire mai atenta, constructiile trebuie diagnosticate din punct de vedere termic, iar daca instrumentele nu sunt suficient de performante, procesul de masurare si analiza devine costisitor si, din pacate, deficitar.

Cladirile de interes public, dar si complexurile rezidentiale, cladirile de birouri, imobilele de patrimoniu trebuie supuse unor masuratori si expertize inainte ca problemele sa devina urgente. Mai important: se pot mentine in functiune instalatiile, produsele si sistemele, in mod proactiv, in loc sa reactionam continuu la defectiunile aparute pe neasteptate. Daca ne gandim la politicile de management public, ar fi un mare pas inainte. Fluke produce si distribuie produse de top pentru depistarea problemelor critice pentru activitate inainte ca acestea sa apara. Fluke produce camerele cu infrarosu ce pot fi utilizate pentru o gama larga de aplicatii:

- Descoperirea garniturilor instalate incorect la ferestre sau usi
- Detectarea patrunderii umezelii sau posibila existenta a mucegaiului si a ruginii
- Verificarea lipsei sau a gradului de deteriorare a izolatiei
- Detectarea dezechilibrelor si suprasarcinilor electrice
- Imbunatatirea programelor de inspectie si intretinere preventiva
- Identificarea oportunitatilor de economisire a energiei si a costurilor
- Identificarea sistemelor electrice si mecanice
- Detectarea problemelor legate de sistemul de incalzire/racire a aerului
- Inspectarea defectelor structurale
Atentia la detalii cu impact mare.
Fluke intelege, dupa atatia ani de experienta, de ce au specialistii nevoie in asemenea situatii.

Camera cu infrarosu Ti400 este conceputa pentru aplicatii care necesita rezolutie mare si sensibilitate termica (NETD) redusa. De asemenea, este echipata si cu conectivitate wireless pentru partajarea rapida si simpla a imaginilor, focalizare automata LaserSharp® pentru imagini focalizate perfect, de fiecare data, precum si un ecran tactil capacitiv, rezistent, cu inalta rezolutie, de 640x480, pentru navigarea rapida prin meniu. Prin aplicatia SmartView Mobile putem crea pe teren un raport de inspectie si comunica direct cu clientul sau managerul prin dispozitivul Apple® iPhone® sau iPad.

Fluke: Camera cu infrarosu Ti400
Camera cu infrarosu Ti125 este echipata cu IR-OptiFlex™ pentru captura de imagine fara focalizare, cu flexibilitatea de a comuta la modul manual pentru imaginile din spatii inguste.

Fluke: Camera cu infrarosu Ti125
Pentru uz general, camera cu infrarosu Ti100 ofera imagini cu infrarosu complete si captura de imagine fara focalizare.

Fluke: Camera cu infrarosu Ti100
Precizie. Rapiditate.
Linia de camere cu infrarosu de la Fluke permite identificarea rapida si evidenta locatiilor inspectate, prin adaugarea unor imagini digitale suplimentare (IR-PhotoNotes™), care ajuta la efectuarea raportului referitor la locatie sau la situatiile unice, la punctul de inspectie.

Timpul inseamna bani.
Capacitatea de a depana rapid si cu precizie o problema si de a concepe un plan pentru reluarea activitatii este critica pentru succesul operatiunii. Poate vorbim de cateva clase de micuti care tremura la ore si despre care, mai rau, parintii stiu ca sunt in siguranta, la caldura. Sa ne gandim la institutii publice care functioneaza normal, fara pierderi termice semnificative, in parametri care ar permite economii bugetare substantiale.

Despre Fluke
Fondata in 1948, Fluke Corporation este lider mondial in instrumente electronice compacte, profesionale de testare. Clientii Fluke sunt tehnicieni, ingineri, electricieni si metrologi care instaleaza, diagnosticheaza si administreaza echipamente electronice si electrice industriale si procese de calibrare.

Fluke este marca inregistrata a Fluke Corporation. Numele companiilor si produselor mentionate in acest document sunt detinute de proprietarii de drept.
Pentru mai multe detalii, vizitati website-ul Fluke: www.fluke.com/fluke/roro/home

marți, 21 ianuarie 2014

Artifex, un model de eficienta energetica in industria textila

Jetrun EnergoEco a finalizat punerea in functiune a echipamentelor HVAC pentru fabrica de textile Artifex din Focsani, producator de confectii in serie limitata.

In 2012, Artifex a prevazut renovarea totala a unui complex de spatii de productie cu o suprafata de 13 500 m2, aflat in municipiul Focsani. Procesul de productie presupune diverse tipuri de activitati, fiecare activitate necesitand un microclimat diferit. Un element comun esential este necesitatea unui control strict al umiditatii. Beneficiarul a dorit realizarea unui sistem de inalta eficienta energetica care sa ofere si un confort sporit angajatilor, ceea ce a devenit o provocare pentru intreaga echipa care a lucrat la realizarea proiectului : firma de proiectare Cepronef, firma de executie Amteh si furnizorul de echipamente Jetrun EnergoEco.

“Cerintele beneficiarului in privinta eficientei energetice si a nivelului de confort au dus la cresterea complexitatii sistemului si au solicitat din partea noastra o abordare creativa. Am optat astfel pentru implementarea unei solutii cu pompe de caldura geotermale, realizand unul dintre cele mai mari proiecte industriale ce utilizeaza energia geotermala in Romania. Ne-am propus sa urmarim parametrii de functionare a instalatiei pentru a dezvolta baza de cunostinte practice in acest domeniu mai putin explorat la noi.” a declarat Adrian Moisa, directorul companiei Jetrun.

Sistemul de ventilatie este compus din 4 centrale de ventilatie Wolf KG Top 510 de 40.000 m3/h cu recuperator de caldura rotativ si KG Top 190 de 10.000 m3/h cu recuperator in placi. Avand in vedere densitatea mare de angajati este importanta asigurarea unui aport de aer proaspat consistent, fara a afecta nivelul de eficienta al instalatiei. Recuperatoarele de caldura rotative beneficiaza de un tratament special pentru a asigura recuperarea umiditatii din aerul evacuat, functie deosebit de importanta pentru a reduce nevoia de umidificare suplimentara pe timpul iernii. Pentru confortul termic al angajatilor s-a optat si pentru solutia de incalzire si racire prin pardoseala. Reducand sarcina termica preluata de sistemul de ventilatie, se reduce diferenta de temperatura intre aerul proaspat introdus si aerul din camera, eliminand senzatia de discomfort creata de sistemele clasice de incalzire/ventilatie.

Tubulatura de introducere a fost realizata din material textil iar tubulatura de evacuare din metal. Pentru asigurarea sarcinii termice pentru incalzire si racire, Jetrun a livrat 4 pompe de caldura geotermale reversibile de 250 Kw fiecare cu tehnologia multiscroll si modul de cascadare inteligent, produse de Hiref. Pompele de caldura sunt deservite de un camp de 120 de puturi geotermale de 120m adancime si acopera in totalitate necesarul de energie termica a cladirii. La un coeficient de eficienta al pompelor de caldura de 4.0 consumul de energie primara se reduce de 4 ori comparativ cu un sistem clasic.

Despre Jetrun EnergoEco

Jetrun EnergoEco, importator oficial al echipamentelor de incalzire, ventilatie si climatizare produse de Wolf Heiztechnik si-a asigurat un statut important printre furnizorii de solutii HVAC din Romania, devenind cunoscut pentru calitatea produselor si serviciilor oferite.
Pentru a oferi o gama completa de solutii, Jetrun EnergoEco colaboreaza si cu alti producatori internationali, precum Hygromatik, Apen Group, Galletti, Teddington, Cabero, Mita.

www.jetrun.ro

Contact
Ionela Truica
Mail: ionela.truica@jetrun.ro
Telefon: 0729 600 790

2014, cel mai bun moment pentru achizitionarea unei locuinte

Anul 2014 incepe, in premiera de la declansarea crizei, cu o serie de semne clare conform carora in urmatoarele 12 luni principalii actori si indicatori economici din piata imobiliara vor fi de partea persoanelor aflate in cautarea unei locuinte.

Pentru prima oara in Romania ultimilor 10 ani, creditele ipotecare in RON sunt mai ieftine decat cele in euro. Aceasta evolutie, alaturi de alti factori, transforma anul 2014 in cel mai bun moment pentru achizitionarea unui apartament.

1. Creditele in RON, mai ieftine decat cele in euro
Daca pana in prezent creditul in euro s-a dovedit mai rentabil decat cel in moneda nationala, la inceputul anului 2014 asistam, in sfarsit, la o schimbare. B.N.R. a dat startul sustinerii puternice a imprumuturilor in RON in cursul anului 2013.

Luand in calcul scaderea indicelui ROBOR la trei luni pana la sub 2%, la care adaugam celelalte comisioane, ajungem la un cost al creditului in lei in jur de 5,7%, comparativ cu aproape 6%, la cat se ridica unul similar in euro, conform calculelor specialistilor. De exemplu, pentru un credit de 40.000 euro pe 30 de ani, rata lunara in lei este de 950 RON, iar in euro, 990 RON (echivalentul a 220 euro). In plus, in cazul unui credit in moneda nationala, eliminam riscul valutar si pericolul de a scoate lunar bani in plus din buzunar doar din cauza cresterii cursului euro.

Edenia-Titan-2014
2. Apetit pentru creditare, in crestere din partea bancilor
in ultima perioada, asistam la o deschidere tot mai mare a bancilor de acordare a creditelor. In plus, acestea au lansat produse standard de creditare in lei tot mai avantajoase, comparabile ca nivel al ratei lunare cu cea generata de un credit prin programul Prima Casa, unele dintre acestea avand inclusiv dobanda fixa in primii ani.

Masura B.N.R. prin care rezervele minime obligatorii ale bancilor au fost reduse a suplimentat considerabil fondurile detinute de banci pentru acordarea de imprumuturi in 2014. In acelasi timp, tot mai multi reprezentanti ai pietei imobiliare si ai pietei creditelor transmit mesaje pozitive privind evolutia acestui domeniu, cel mai activ sustinator fiind insusi Mugur Isarescu, guvernatorul B.N.R.

3. Fondurile pentru Prima Casa, suplimentate
Anul 2014 a venit cu vesti bune si pentru acei cumparatori care nu isi permit achitarea unui avans mai mare de 5% din valoarea locuintei. Fondurile pentru programul Prima Casa au fost suplimentate la inceput de an cu inca 1,2 miliarde RON, la care se adauga si sumele ramase neutilizate in 2013. in total, un plafon total de peste 2 miliarde lei, garantii suficiente, cel mai probabil, pentru urmatoarele sase luni.

4. Preturile nu mai scad, piata locala se stabilizeaza
Criza care a dominat piata imobiliara in ultimii 5 ani pare sa nu isi mai faca simtita prezenta atat de puternic in ultima perioada. Preturile locuintelor sunt acum cu aproape 50% mai mici decat in 2008, dar nu mai sunt semne de scadere, ajungandu-se la un prag minim, iar deprecierile din ultimul an fiind mai degraba niste fluctuatii normale, decat de o tendinta descrescatoare.

5. Rata unui credit, mai mica decat chiria
Acest an pare a fi potrivit pentru achizitionarea unei locuinte inclusiv pentru cei care, pana in prezent, au locuit cu chirie. In contextul scaderii costurilor pentru un credit, dar si a unei stagnarii a pietei inchirierilor, rata unui credit pe 30 de ani pentru un apartament de doua camere in Bucuresti se poate invarti in jurul a 250 euro/ luna, pe cand chiria pentru un apartament similar ajunge la aproximativ 300 euro.

Evocasa-Optima-2014
6. Dispozitie sporita a clientilor pentru cumparare
Revenirea usoara, dar sigura a pietei este sustinuta si de alti factori: numarul de tranzactii imobiliare este in crestere de la an la an, iar cererea de locuinte reapare in piata. Incepand cu 2009, cei interesati de achizitionarea unei locuinte au asteptat si sondat piata, iar acum, in baza economiilor din ultimii ani, sunt dispusi sa investeasca intr-un apartament.

„Resimtim din 2013 o piata in crestere si ne dorim sa venim in intampinarea clientilor. Numarul interactiunilor cu potentialii cumparatori, precum si cel al tranzactiilor a crescut in ultimul an cu 25%”, declara Alina Necula, Head of Marketing & Sales Adama.

7. Oportunitate de upgrade a vechii locuinte
Contextul existent la acest moment pe piata imobiliara pune, totodata, la dispozitia clientilor o paleta larga de tipuri de apartamente, compartimentari sau zone in care se afla imobilul. De aceea, aceasta perioada este una favorabila pentru cei care intentioneaza sa faca un upgrade de la vechea locuinta si sa se mute intr-un apartament nou, dintr-un ansamblu rezidential, cu un numar similar sau mai mare de camere.

Despre Adama

Adama este un dezvoltator de top, activ in Romania, Moldova, Ucraina ?i Turcia. Compania a construit pana in prezent peste 1650 de apartamente si cateva zeci de mii de metri patrati de spatii comerciale si birouri, in cadrul a numeroase proiecte finalizate: in Bucuresti – Evocenter One, Evocasa Armonia, Edenia Titan, Evocasa Optima, Evocasa Selecta, in Ploiesti – Evocasa Orizont, Bacau – Evocasa Completa, Brasov - Evocasa Viva, Iasi – Copou Bellevue si Cluj. Numarul unitatilor vandute de catre Adama se ridica la peste 1.100.

joi, 9 ianuarie 2014

Laszlo Csiki, noul CEO al Adama Group

Dezvoltatorul imobiliar de top lider de piata Adama, detinut integral de IMMOFINANZ Group, anunta schimbari in top management-ul companiei o data cu anul 2014.

Incepand din ianuarie 2014, dl. Laszlo Csiki va prelua functia de CEO Adama, detinuta anterior de dl. Andreas Holler.

Schimbarea are scopul de a continua parcursul promitatoral companiei din ultimii 2 ani, consolidarea pozitiei detinute de Adama in piata si stimularea perspectivelor sale de dezvoltare.


Andreas Holler isi continua astfel activitatea in cadrul IMMOFINANZ Group, preluand responsabilitatea constructiei de apartamente in Austria, fiind numit membru in Consiliul de Administratie al BUWOG Group, liderul pietei de proprietati rezidentiale private din Austria, cu un portofoliu de aproximativ 35.500 apartamente in Austria si Germania.

Andreas Holler
Laszlo Csiki se alatura Adama provenind din piata de asset management, sector in care detine o experienta vasta. Incepand cu noiembrie 2011, a ocupat functia de Head of Corporate Asset & Facility Management pentru estul Europei in cadrul Metro Group.

Laszlo Csiki, CEO Adama
„Accederea in Adama si pe piata rezidentiala, totodata, este o provocare si o responsabilitate pentru mine. Sunt foarte incantat sa am un rol direct in trasarea parcursului viitor al dezvoltatorului imobiliar lider de piata in sud-estul Europei pe sectorul rezidential si sa continui munca remarcabila depusa in cadrul companiei de management-ul anterior intr-o piata aflata in mod evident in curs de dezvoltare”, declara Laszlo Csiki, noul CEO Adama.

Andreas Holler a ocupat functia de membru in Consiliul Executiv Adama inca din noiembrie 2011, gestionand preluarea companiei de catre IMMOFINANZ Group. Acesta s-a ocupat in mod direct de procesul de integrare in cadrul grupului cu scopul de a valorifica schimbul de sinergii dintre cele doua companii.

„In anul 2011, cand Adama a fost preluata de IMMOFINANZ, intregul sector rezidential se confrunta cu niste conditii de piata dificile si de aceea am depus eforturi continue pentru a revitaliza acest domeniu. Rezultatele consemnate in ultimii doi ani sunt semnificative, Adama devenind o companie internationala cu o vasta perspectiva si expertiza locala. Sunt convins ca dl. Csiki va contribui cu succes la misiunea pe care am inceput-o in Romania, adaugand responsabilitatilor sale o abordare dinamica”, declara Andreas Holler, fostul CEO Adama.

Pe parcursul a numai 2 ani, multiple etape au fost parcurse cu succes sub managementul lui Andreas Holler, alaturi de o echipa de profesionisti romani cu experienta pe piata rezidentiala din Romania. Pentru prima oara dupa punctul culminant din perioada de criza, Adama a demarat in 2012 si 2013 noi etape de dezvoltare pentru Edenia Titan 2 si Evocasa Optima 2 in Bucuresti, respectiv Copou Bellevue in Iasi. In plus, in 2013 s-a inregistrat un ritm al vanzarilor in crestere cu 25% comparativ cu 2012, in timp ce compania a obtinut multiple distinctii locale si internationale, precum International Property Awards sau CIJ Awards, Adama fiind recunoscuta drept Dezvoltatorul Rezidential al anului 2013 in Romania.

De-a lungul ultimilor 15 ani, dl. Csiki a detinut diverse functii de conducere, asumandu-si responsabilitati operationale si regionale ca Managing Director pentru Metro Group Retail Real Estate Romania si Regional Director pe Europa Centrala si de est al Metro Group Asset Management.

Cu o activitate acoperind tari precum Romania, Polonia, Cehia, Slovacia, Ungaria, Croatia sau Grecia, Laszlo Csiki detine expertiza in domeniul imobiliar, de property si asset management, precum si in cel al investitiilor.

Nascut in Romania, domnul Csiki detine o Diploma in Economie obtinuta la Universitatea Libera din Berlin, completata de absolvirea Masterului „Science Real Estate” organizat in parteneriat de trei universitati: Universitatea Nottingham, Universitatea Tehnica din Budapesta si Universitatea Economica din Budapesta.

Despre ADAMA

Adama este un dezvoltator de top, activ in Romania, Moldova, Ucraina si Turcia. Compania a construit pana in prezent peste 1.650 de apartamente si cateva zeci de mii de metri patrati de spatii comerciale si birouri, in cadrul a numeroase proiecte finalizate: in Bucuresti – Evocenter One, Evocasa Armonia, Edenia Titan, Evocasa Optima, Evocasa Selecta, in Ploiesti – Evocasa Orizont, Bacau – Evocasa Completa, Brasov – Evocasa Viva, Iasi – Copou Bellevue si Cluj. Numarul unitatilor vandute de catre Adama se ridica la peste 1.100.

Despre IMMOFINANZ Group

IMMOFINANZ Group este una dintre cele mai importante companii imobiliare din Europa listate la bursa Compania este inclusa in indexul de top ATX al Bursei de Valori de la Viena si este prezenta si pe Bursa de Valori Varsovia. De la infiintarea sa, in 1990, IMMOFINANZ Group si-a constituit un portofoliu de proprietati de inalta calitate care cuprinde la ora actuala peste 1.600 de proprietati ca investitie, avand o valoare de piata de aproape 10,1 miliarde euro. Ca un „motor in imobiliare”, compania se concentreaza pe conectarea celor trei sectoare principale de business: dezvoltarea de proprietati prime sustenabile, special concepute, amplasate in locatii premium, managementul profesionist al acestor proprietati si un ciclu de vanzari optimizat. IMMOFINANZ Group isi concentreaza activitatea pe segmentele de retail, birouri, logistica si rezidential in opt piete regionale principale: Austria, Germania, Cehia, Slovacia, Ungaria, Romania, Polonia si Rusia.

Pentru mai multe informatii, accesati:
www.IMMOFINANZ.com | http://blog.IMMOFINANZ.com | http://properties.IMMOFINANZ.com.

Mai multe pe: Laszlo Csiki, noul CEO al Adama Group