joi, 27 martie 2014

Blocurile de zidarie YTONG recomandate la structura de rezistenta

Toata gama de blocuri de zidarie YTONG cu grosimi de peste 25 de centimetri recomandata pentru realizarea peretilor structurali.

Noile normative de proiectare seismica din Romania se aliniaza la standardele europene si subliniaza calitatile betonului celular autoclavizat in privinta rezistentei la cutremur. Printre noutatile normativelor CR6, P100 si ale noului cod de practica pentru lucrarile de zidarie se numara extinderea avantajelor utilizarii betonului celular autoclavizat pentru realizarea peretilor exteriori si a celor interiori. Intreaga gama de blocuri de zidarie YTONG cu grosimi mai mari de 25 cm poate fi acum recomandata pentru realizarea unor pereti structurali atat interiori, cat si exteriori, in conformitate cu specificatiile despre regimul de inaltime a constructiei si incadrarea acestora in diversele zone de risc seismic.

Noile normative cu privire la standardele de proiectare si utilizare a materialelor de constructii cu rezistenta la seism recunosc calitatile materialelor de zidarie omogene moderne de tipul betonului celular autoclavizat. Elementele de zidarie YTONG se incadreaza prin stuctura sa omogena, lipsita de goluri verticale, in grupa 1 a elementelor compacte din punctul de vedere al cerintelor de robustete, cu utilizare in realizarea peretilor structurali in toate zonele, indiferent de seismicitate.

adeziv Ytong
adeziv YTONG
Astfel, blocurile de zidarie termoizolanta YTONG sunt recomandate atat pentru realizarea de imobile cu pereti structurali, cat si pentru construirea imobilelor cu pereti nestructurali in toate zonele tarii. In categoria peretilor structurali, in functie de tipul sistemului de zidarie YTONG, se pot realiza cladiri parter, P+1, P+2, P+3 sau chiar P+4. Blocurile de zidarie YTONG au o greutate redusa comparativ cu alte solutii clasice de zidarie, astfel ca se vor putea construi case avand zidarie portanta cu mai multe nivele, chiar si pe loturile de teren considerate a avea conditii mai dificile de fundare, unde ar putea aparea tasari care sa afecteze structura imobilului.

adeziv Ytong
BCA YTONG
Noile normative subliniaza faptul ca o structura portanta este cu atat mai sigura cu cat zidurile sale au o grosime mai mare. Astfel, gama de produse YTONG include si blocuri de zidarie de 40 si chiar 50 de cm grosime, cea mai mare grosime existenta in piata la aceasta ora pentru un bloc de zidarie. Avand in vedere densitatea optima a blocurilor de zidarie cu aceste dimensiuni si manerele de prindere, acestea sunt mai usor de pus in opera.

Montajul blocurilor de zidarie cu mortar in pat subtire a fost introdus in noul normativ P100 ca o metoda de crestere a securitatii unei cladiri. Metoda de lucru cu mortar in pat subtire a fost promovata prima data in Romania de YTONG. Acest lucru a fost posibil datorita faptului ca blocurile de zidarie YTONG sunt perfect plane si omogene, fara goluri verticale, si fara abateri, comparativ cu alte sisteme de zidarie. Astfel, mortarul in pat subtire corecteaza puntile termice si ofera zidariei rezistenta mai mare in comparatie cu un mortar grosier.

Palet BCA
Palet BCA
Zidurile rezultate in urma acestei metode de lucru se comporta ca un monolit. Ca un beneficiu suplimentar, scade si costul materialelor de constructii, pentru ca se utilizeaza cu pana de 8 ori mai putin mortar, si implicit scade costul total al manoperei.

Pentru mai multe informatii despre sistemele de zidarie termoizolanta Ytong accesati www.ytong.ro

Despre Xella
Xella este cel mai important producator mondial de materiale de constructii pentru zidarie din domeniul betonului celular autoclavizat. Grupul are 90 de fabrici si numeroase centre de vanzare in 30 de tari. In Romania, Xella a inaugurat in anul 2010, la Ploiesti, cea mai modernã unitate de productie de blocuri de zidarie tip BCA din Europa de Est, in urma unei investitii greenfield de 32 mil EUR. Cu focus pe inovatie continua si calitate in constructii, Xella produce si comercializeaza in Romania zidarie premium din BCA sub marca Ytong, iar din 2013 si produse termoizolatoare minerale sub marca Multipor.

GIS 2014: Claudiu Ionescu si proiectul anului, 'Muzeul Digital' din Pecica

Tanarul si promitatorul arhitect Claudiu Ionescu va prezenta la GIS 2014 unul dintre cele mai ambitioase proiecte de arhitectura ale anului, mai exact „Muzeul Digital” din Pecica. Ingeniosul proiect este, de altfel, primul muzeu digital din Romania si se prezinta ca o cladire care are un design neobisnuit si deosebit de atractiv. In interiorul cladirii contrasteaza, la nivel de design, tehnologia si digitalul cu amprentele traditionale, specifice locului.


Organizatorii evenimentului GIS au realizat un interviu cu invitatul Claudiu Ionescu despre proiectul care a pus Romania pe harta digitala a lumii si despre planurile profesionale ale tanarului arhitect.


„As dori sa dedic Muzeul Digital tuturor arhitectilor tineri care incearca din greu sa reuseasca in aceasta meserie”

Care a fost sursa de inspiratie pentru proiectul "Muzeul Digital" si cui a fost dedicat acest proiect?

Sursa de inspiratie pentru acest proiect este sculptura "Miracolul" a lui Constantin Brancusi. Cladirea „se naste natural din pamant” prin intermediul unor spirale de aur (spiralele Fibonacci) si se cristalizeaza intr-o forma care, la fel ca si muza sa, incearca sa se elibereze de „poverile trecutului”, tinzand spre inalt. Forma sa ii confera vizitatorului un sentiment de aspiratie, o aspiratie nu doar a cladirii, ci a vietii in sine.
Cladirea nu are un beneficiar simbolic, dar daca ar fi sa o dedic cuiva, cred ca as dori sa o dedic tuturor arhitectilor tineri care incearca din greu sa reuseasca in aceasta meserie.

Muzeul Digital din Pecica 01
Muzeul Digital din Pecica 01
Cat timp ati pregatit acest proiect?

Proiectul a fost pregatit in doua ssesiuni, dar extrem de intense de lucru, fiecare de cate o luna. Executia cladirii a durat si ea doar cinci luni, iar din nefericire, fiind vorba de o finantare din fonduri UE, pregatirea tuturor actelor necesare accesarii fondurilor, depunerea acestora si aprobarea lor a durat doi ani.

Cuptorul de Pita de Pecica
Cuptorul de Pita de Pecica
De ce ati ales un obiect traditional precum cuptorul de "Pita de Pecica" sa fie imbinat cu tehnologia de ultima generatie (televizoare 3D, ecrane tactile)?

Localitatea Pecica este o comunitate foarte veche, cu traditii care se intind pe mai multe sute, chiar mii de ani. Una dintre acestea este si realizarea painii de Pecica, denumita si "Pita de Pecica", o paine alba care-si pastreaza aspectul si gustul timp indelungat datorita felului in care este preparata. Ea a fost si este considerata moneda forte a localitatii, dat fiind faptul ca de-a lungul timpului aceasta paine a ajuns pe mesele tuturor celor din regiune si nu numai. Nicolae Ceausescu avea la masa de la sfarsitul saptamanii, o "Pita de Pecica", pe care si-o trimitea cu avionul in fiecare sambata. Acestea sunt cateva dintre motivele principale pentru care in muzeu exista acel cuptor traditional complet functional, realizat dupa un model vechi de aproximativ 250 de ani. imbinarea acestui tip de obiect traditional cu tehnologia de ultima generatie nu face decat sa sporeasca experienta pe care vizitatorul o va avea atunci cand ii este prezentat modul in care acest element aparent banal (painea) a fost si este un factor important in viata unei comunitati.

Care este punctul de atractie al muzeului?

Muzeul are mai multe puncte de atractie. Cu un design neobisnuit, principala caracteristica o reprezinta combinatia dintre ecologic si tehnologic. Cladirea este ceas solar, foloseste curent din panouri fotovoltaice montate in imediata apropiere, refoloseste apele meteorice, are terasa acoperita cu iarba, iar unul dintre peretii interiori cu ferigi. in interior se regasesc ecrane tactile de 45 de inch, proiectoare si televizoare 3D, un cuptor traditional de „Pita de Pecica” complet functional construit din caramida arsa dupa un model de acum 250 de ani, o bicicleta interactiva care, prin pedalare, creeaza energia necesara pentru rularea pe un ecran a unor trasee filmate de pe bicicleta, canoe sau avion din Lunca Muresului. Muzeul dispune si de 60 de biciclete aflate la dispozitia vizitatorilor pentru a putea explora traseele si pistele internationale de bicicleta care se afla in zona. O alta atractie este structura in sine care prezinta o consola de 7,5 m tinuta de 2doua ziduri inclinate cu 13,5 grade spre exterior intr-o zona seismica activa si faptul ca de pe terasa de deasupra acestei console vizitatorul poate avea o panorama de 360 asupra Parcului Natural "Lunca Muresului" si a imprejurimilor.

„Am decis sa nu plec inca din Romania. Daca plecam cu totii, cine mai construieste scoli, spitale, s.a.”

Cum ati inceput cariera de arhitect?

Am inceput cariera de arhitect in anul 2010, imediat dupa terminarea Facultatii de Arhitectura din Timisoara, in cadrul stagiului pe care l-am facut sub indrumarea arhitectului Dorin stefan. Ucenic fiind, am invatat rapid care este menirea acestei meserii si lucrand la proiecte si concursuri de diverse tipuri impreuna cu oameni extraordinari mi-am impus sa nu fac compromisuri fata de cel mai important client, profesia.

Care este proiectul dumneavoastra de suflet?

Sunt mai multe proiecte la care tin, dar daca ar fi sa aleg unul din fiecare perioada pe care am traversat-o in acest domeniu, proiectele de suflet ar fi: din studentie, un "zgarie nori" in Timisoara, proiect inspirat tot dintr-o sculptura de-a lui Brancusi si pe care sper ca intr-o buna zi sa-l pot prezenta unui beneficiar care sa-l execute; din timpul stagiaturii, un concurs in Helsinki la care am fost coordonator de tema si proiect si in care m-am implicat foarte de mult iar daca este vorba despre proiecte din perioada actuala (arhitect cu drept de semnatura), pana acum proiectul de suflet este „Muzeul Digital” de la Pecica.

Ce planuri aveti pentru viitor?

In primul rand am decis sa nu plec inca din Romania. Cred cu tarie ca avem nevoie de orice fel de cladire si apoi daca plecam cu totii, cine mai construieste scoli, spitale, etc.? Chiar si biserici nu avem de toate confesiunile, iar momentan ma intereseaza foarte mult beneficiarii seriosi care au dorinta de a construi destept.

In al doilea rand, viitorul mi-l vad alaturi de altii ca si mine. Nu cred ca putem face performanta de unii singuri si de aceea incerc sa ma inconjor de oameni care doresc sa-si puna ideile la comun pentru crearea unor lucruri inovative care sa impinga lucrurile mai departe. Cladirile banale care nu aduc nimic nou si care sunt produse de catre arhitecti ma sperie mai mult decat proiectele improvizate, realizate din necesitate.

Viitorul e interesant!

miercuri, 26 martie 2014

Crestere de 33% a vanzarilor de pavaje rezidentiale in 2013 fata de 2012

Elis Pavaje, lider pe piata pavajelor din Romania, a inregistrat o crestere de 33% a vanzarilor de pavaje rezidentiale in anul 2013 fata de anul 2012. Bugetul mediu alocat lucrarilor de amenajare exterioara a fost de 10.000 lei, suma care include atat materialele cat si manopera. Suprafata medie a fost de 100 mp, in crestere cu 5% fata de anii anteriori.

Preferintele romanilor in anul 2013 in materie de pavaj din segmentul rezidential au fost modelele Fantazia, Umbra Patrat P3 si Cromatica, iar in printre cele mai populare culori s-au numarat mixurile de culori patinate, antracit, alb-crem, in ton cu stilul de amenajare ales. In functie de mediul de rezidenta, romanii se orienteaza fie catre depozitele mici axate pe comertul traditional in zonele rurale, fie catre magazine de bricolaj, prezente in special in zonele urbane.

Elis Pavaje evening
Elis Pavaje
Elis Pavaje ofera o gama larga de produse, cu peste 30 modele destinate sectorului rezidential, disponibile in aproape 20 de variante de culori, rezultand un vast numar de posibilitati de amenajare.

“Cresterea inregistrata pe segmentul rezidential ne arata ca interesul romanilor in ceea ce priveste amenajarea curtilor si gradinilor este in continua dezvoltare, iar acest lucru se datoreaza faptului ca incep sa inteleaga utilitatea practica si rolul estetic al pavajelor. Acestea sunt, in fapt, solutii de amenajare la rezolvarea unor probleme reale precum colectarea si distribuirea apelor pluviale, rezistenta la trafic auto intens sau rezistenta la cicluri repetate de inghet-dezghet. Pe langa tendinta evidenta de modernizare a amenajarilor exterioare, este din ce mai clar ca dupa anii de criza economica, atunci cand romanii s-au concentrat pe finisajele interioare de maxima necesitate, acum incep sa investeasca si in amenajarea exterioarelor”, a declarat Emil Gota, Director General Elis Pavaje.

Emil Gota, Director General Elis Pavaje
Emil Gota, Director General Elis Pavaje
Aceasta crestere semnificativa a vanzarilor se datoreaza mai multor factori: diversitatea produselor disponibile pentru mediul rezidential, clientii avand la dispozitie o gama larga de forme, dimensiuni si culori; calitatea pavajelor, obtinute prin procesul de vibropresare; accesibilitatea produselor din punct de vedere al preturilor de achizitie precum si costurile reduse de manopera si mentenanta a pavajelor Elis, fata de celelalte optiuni similare disponibile pe piata.

Umbra Patrat, Elis Pavaje
Umbra Patrat, Elis Pavaje
Gama de pavaje rezidentiale Elis cuprinde pavele rezidentiale si industriale, dale pentru terase, jardiniere, rigole, blocheti, boltari, borduri, trepte si palisade intr-o varietate mare de modele, culori si dimensiuni. Atat pavajele premium cat si cele standard sunt fabricate prin procesul de vibropresare si asigura o rezistenta mare la uzura.

Despre Elis Pavaje

Elis Pavaje este liderul pe piata amenajarilor cu pavaje. Infiintata in 1991 in Alba, Elis Pavaje ofera in prezent un sistem complet si inovativ de produse si servicii, acoperind toate etapele procesului de amenajare, de la consultanta si proiectare pana la productie si montare. Compania are in prezent doua unitati de productie in Petresti (Alba) si Stoenesti (Prahova) care asigura un volum de peste 8.000 mp/zi.

De-a lungul celor peste 22 ani de experienta in domeniu, compania a dezvoltat cea mai larga gama de pavaje de pe piata romaneasca. Pentru detalii, consultati www.elis.ro.

marți, 25 martie 2014

Marti Franch, invitat special la primul eveniment de landscape architecture din Romania

Primul eveniment de landscape architecture din Romania va reuni peste 200 de arhitecti din tara si din strainatate, arhitecti sefi de orase, companii cu solutii pentru arhitectura spatiilor exterioare.

Arhitectul Marti FRANCH, castigatorul Rosa Barba European Landscape Prize al celei de-a saptea editii European Biennial of Landscape Architecture este invitatul special al Conferintei Internationale de Arhitectura LAUD 2014.

Pe 3 iunie, la Bucuresti arhitectul va prezenta proiectul Cap de Craus, Girona, cel mai mare proiect de restaurare din ?ntregul bazin Mediteranean.

Expoconferinta de Arhitectura LAUD face parte din seria expoconferintelor internationale de arhitectura si antreprenoriat organizate de ABplus Events, alaturi de INGLASS, GIS, RIFF si CONTRACTOR.

Conferinta Internationala de Arhitectura LAUD 2014
Afis Conferinta Internationala de Arhitectura LAUD 2014
Data, locatia: 3 iunie 2014, Bucuresti
Structura evenimentului: expoconferinta – sesiuni plenare, workshop-uri specializate, expozitie tematica
Organizatori: ABplus Events
Website: www.laud.ro
Contact: laud@abplusevents.com

luni, 24 martie 2014

Fluke declanseaza ofensiva de primavara cu Fluke 712B, 714B si 750P

Provocarea la care a trebuit sa raspunda Fluke a fost aceea de a produce un calibror de temperatura foarte precis, usor de folosit, care sa integreze calitatile recunoscute ale instrumentelor Fluke: durabilitate, performanta, fiabilitate.

Rezultatul? Calibroarele de temperatura Fluke 712B si 714B, cu functie unica.

Noile instrumente sunt destinate profesionistilor care doresc o citire foarte precisa pe un dispozitiv cu functie unica. 712B poate masura si simula diverse tipuri de RTD si rezistente, iar 714B poate masura si simula diverse tipuri de termocupluri si milivolti.

Acest instrumente simple stimuleaza senzorii de temperatura din proces sa testeze temperatura de lucru si pot masura valorile termice ca un termometru. Calibroarele 712 si 714, care au scris istorie, erau deja pe piata de 15 ani. Fluke 712B si 714B sunt inolcuitoarele moderne ale celebrelor calibroare 71X.

Fluke 714B
Fluke 714B
Iata cateva dintre imbunatatirile aduse de 712B si 714B fata de modelele existente:
- Ecran mai usor de vizualizat dual backlit
- Masuratoare mA simultan cu semnale de temperatura pentru calibrare
- Design compact, robust
- Se livreaza standard cu panglica de agatare magnetica
- Plaja mai larga a senzorului RTD pentru simularea si masurarea a 13 tipuri de RTD plus rezistenta
- Plaja mai larga a senzorului TC pentru simularea si masurarea a 17 tipuri diferite de TC plus milivolti
Fluke continua “ofensiva” de primavara, lansand si modelul campion de calibror de presiune, Fluke 750P.

Seria de calibroare Fluke 750P este special creata pentru a livra profesionistilor instrumente rezistente, usor de folosit si foarte precise. inlocuind cunoscutele module de masurat presiunea Fluke 700P, noua serie 750P e compusa dintr-o familie de 48 de calibroare de presiune, acoperind o plaja de la 0-1 inH20 la 10000 psi (2,5 mbari la 690 mbari), incluzand modele de tip sonda, difetential, intervale duble, de masurare absoluta si in vid.

Fluke 750PD4
Fluke 750PD4
Noua serie Fluke 750P imbunatateste performantele fostei serii 700P in mai multe moduri:

- Acuratete crescuta, stabilind un standard de referinta in aceasta clasa: 0.01%
- Posibilitati multiple de interconectare, cu adaptori NPT, BSP si M20 furnizati odata cu dispozitivul
- Specificatii multiple de demperatura, oferind imbunatatiri suplimentare de specificatii
- Plaja de presiune largita pentru masurarea presiunii absolute, cu 48 de intervale de masurare
- Masuratoarea presiunii absolute pana la 1,500 PSIA, 100 bar
- Nivel imbunatatit de citire, folosind calibroarele multifunctionale 725 si 726
- Cei 3 ani de garantie intaresc promisiunea livarii unor instrumente robuste, cu performante ridicate pe termen lung.
Despre Fluke
Fondata in 1948, Fluke Corporation este lider mondial in instrumente electronice compacte, profesionale de testare. Clientii Fluke sunt tehnicieni, ingineri, electricieni si metrologi care instaleaza, diagnosticheaza si administreaza echipamente electronice si electrice industriale si procese de calibrare.

Fluke este marca inregistrata a Fluke Corporation. Numle companiilor si produselor mentionate in acest document sunt detinute de proprietarii de drept. Pentru mai multe detaliii, vizitati website-ul Fluke: http://www.fluke.com/fluke/roro/home/

Gealan FUTURA, fereastra viitorului pentru case pasive, certificata si in varianta colorata

Gealan, liderul pietei locale de profile din PVC pentru ferestre si usi, lanseaza in perioada 26-29 martie, la targul international dedicat pietei de tamplarie termoizolanta, Fensterbau/Frontale 2014 din Nurnberg – Germania, FUTURA®, noul sistem pentru case pasive, acum certificat si pentru varianta colorata.

O alta premiera va consta in prezentarea ultimei generatii de usi glisante cu ridicare executate in sistemul S 9000. in centrul atentiei vor fi in continuare aplicatiile practice ale vitrajului static STV® si ale izolarii de baza intensiva IKD®, precum si platforma de sistem complexa S 8000 IQ cu solutii adaptate tarilor in care se utilizeaza.

”Odata cu prezentarea Gealan FUTURA® impreuna cu acrylcolor la Fensterbau/ Frontale 2014 din N?rnberg, Gealan stabileste premisele pentru dezvoltarea continua a sistemului S 9000 in cadrul acestei tehnologii unice si fiabile. in cadrul expozitiei se vor prezenta si noile sisteme de praguri pentru pardoseli, noile suprafete de folii si invelisurile din aluminiu stilizate din cadrul S 9000”, a declarat Aurel Vlaicu, Director General Gealan Romania.

Gealan FUTURA, fereastra viitorului si in varianta colorata
Gealan FUTURA, fereastra viitorului si in varianta colorata
Gealan FUTURA este un produs unic ce aduce cea mai moderna tehnologie de sistem S 9000 impreuna cu IKD® si STV®, care va oferi o valoare Uf unica pe piata, de 0,89 W/m²K pentru profile colorate. Astfel, Gealan FUTURA obtine valori de casa pasiva, pastrand designul inovator si utilizand sistemului IKD® in profilul de toc. Acesta poate fi utilizat atat la renovari cat si la constructii noi. Suplimentar, prin utilizarea STV® in combinatie cu armaturile standard, se pot realiza dimensiuni ale cercevelei de pana la 2,4 m si se asigura o protectie antiefractie ridicata, RC 2.

Noul sistem de usi noi glisante cu ridicare a sistemului S 9000, cu adancime 82,5 mm ofera valori exceptionale de termoizolatie pentru varianta standard de executie cu Uf = 1,3 W/m2K dar si pentru case pasive cu Uf = 0,95 W/m2K. Pentru a obtine o proportie mai mare de sticla in panoul fix, deci mai multa lumina si o optica cu totul noua, sectiunea obisnuita este inlocuita in partea fixa cu un profil de geam mai ingust de 50%.

Platforma de sistem S 9000

Sistemul S 9000 complet formeaza platforma ideala pentru constructia de ferestre moderne, a usilor de balcon, a usilor de interior si a usilor culisante cu ridicare. Prevazut cu o adancime de 82,5 mm si cu trei nivele de etansare, sistemul combina avantajele si caracteristicile garniturii mediene si ale celei de bataie si poate fi utilizat in mod egal in constructii noi si renovari. S 9000 este proiectat pentru o izolare termica maxima. Chiar si fara masuri suplimentare - cum ar fi otelurile separate termic - pot fi atinse valori remarcabile Uf de pana la 0,89 W/m2K in versiunea de etansare centrala si pana la 0,97 W/m2K in varianta etansarii prin garnitura de bataie. in plus, S 9000 convinge prin durabilitatea obtinuta pe baza unei dezvoltari orientate spre performanta si a expansiunii consecvente a platformei de sistem.

Tehnologiile inovatoare: vitrajul static uscat STV® si izolarea intensiva integrata IKD®

Pentru a imbunatati decisiv performanta si proprietatile de sistem, Gealan se orienteaza spre metoda de lipire a sticlei STV® (vitraj static uscat) si tehnologia cu spuma® IKD (izolare intensiva integrata). Prin intermediul tehnicilor de lipire deja stabilite pe piata ca un standard fix, suprafata de sticla si suprapunerea sectiunilor printr-o lipire uscata cu o banda de inalta performanta se transfera in canat o stabilitate mult ridicata. Cu aceasta tehnologie se poate realiza, in caz de daune, inlocuirea facila a geamului.
Pentru o optimizare a termoizolatiei, Gealan implementeaza o solutie de sistem, astfel ca profilurile sunt deja umplute cu spuma din fabrica si livrate complet ca marfuri tip bara catre parteneri.

NOWY STYL ROMANIA: Ajuta-ne sa reciclam!

La aceasta campanie de reciclare poate sa participe orice persoana fizica sau juridica care aduce la schimb scaune de birou sau mobilier office uzate si care se incadreaza in conditiile disponibile http://www.nowystyl.ro/blog/23-ajuta-ne-sa-reciclam.html. In schimbul scaunelor si mobilerului office persoanele fizice vor beneficia de un discount de 20% la achizitionarea de produse noi, iar in cazul persoanelor juridice procentul de reducere se va stabili in functie de parametrii tehnico-economici. Reducerile nu se acorda pentru fiecare produs uzat in parte si nu se cumuleaza cu alte promotii.

Scopul principal este de a oferi posibilitatea organizatiilor caritabile de a selecta cele mai bune scaune sau mobilier office si de a oferi sprijin pentru sustinerea sanatatii utilizatorului prin oferirea posibilitatii de a achizitiona mobilier si/ sau scaune ergonomice la un pret mai mic, care sa-i asigure o pozitionare corecta a spatelui.

Responsabilitatile noastre prioritare inglobeaza 3 valori: protejarea oamenilor, mediului si a produselor.

NOWY STYL ROMANIA este reprezentata oficial in Romania din ianuarie 2013 de catre compania NS Office Variety S.R.L. Actualmente Grupul Nowy Styl este lider european si unul din cei mai mari produc?tori mondiali de mobilier de birou si scaune pentru diverse aplicatii. Actualmente, portofoliul Grupului cuprinde patru marci de mobilier: Nowy Styl, BN Office Solution, Grammer Office, Forum Seating, Baltic Wood, Rohde&Grahl – membru al grupului.

Produsele Grupului sunt comercializate de aproximativ 3500 de distribuitori din Polonia si din lume. Peste 60% este destinata exportului, catre aproape 60 de tari ale lumii, aflate pe 6 continente.

Grupul Nowy Styl detine sisteme complexe, de inalta functionalitate pentru mobilierul de birou, colectii de scaune moderne si canapele elegante pentru birouri.

Toate aceste produse sunt exceptionale nu doar din punctul de vedere al executarii, ci si in ceea ce priveste proiectul bazat pe trenduri moderne. Firma detine utilaje moderne si softuri care garanteaza cea mai inalta calitate a produselor fabricate.

Prioritatea noastra sunt solutiile eficiente pentru birouri, aplicabile atat in spatiul de tip open space cat si in spatiul de tip home office.

Firma noastra va propune o oferta completa de mobilier modern, scaune si canapele cu care se poate echipa intregul birou, incepand cu biroul managerului, zonele de lucru, locurile de intalnire si relaxare si terminand cu salile de conferinta, salile de mese, etc.

Cuvantul cheie este coerenta: toate elementele de mobilier sunt create urmand atat criteriul functional, cat si cel estetic.

Pentru mai multe detalii despre produsele si serviciile companiei NOWY STYL ROMANIA puteti accesa www.nowystyl.ro, www.nowystylgroup.ro.

Ziua Internatioanala a Apei: in 2050, alte 2 miliarde de oameni nu vor mai avea acces la apa si energie

Fundatia We Are Water, initiativa a companiei de origine spaniola Roca – Obiecte Sanitare, a reamintit, cu aceasta ocazie, noua cultura asupra apei pe care o promoveaza prin actiunile ei si a organizat un eveniment in 13 tari pentru a atrage atentia asupra acestei zile, inclusiv in Romania.

Sambata, 22 martie 2014, lumea a sarbatorit Ziua Internatioanala a Apei. Fundatia We Are Water, initiativa a companiei de origine spaniola Roca – Obiecte Sanitare, a reamintit, cu aceasta ocazie, noua cultura asupra apei pe care o promoveaza prin actiunile ei si a organizat un eveniment in 13 tari pentru a atrage atentia asupra acestei zile, inclusiv in Romania.

In Romania actiunea speciala a fost organizata in Baneasa Shopping Center, unde bucurestenii puteau sa se alature simbolic initiativei si sa lipeasca pe harta lumii o picatura de apa, sustinand astfel mesajul zilei „Cu ajutorul tau, putem obtine o distribuire corecta a apei".

ROCA, Ziua Internationala a Apei_1
ROCA, Ziua Internationala a Apei
Prima picatura de apa adusa pe harta lumii a fost plasata pe suprafata Romaniei de catre un tanar, Africa fiind apoi vedeta care a adunat cele mai multe picaturi din partea romanilor. Actiunea a avut un succes notabil in randul parintilor si copiilor, foarte multi parinti venind cu copii lor de mana si povestindu-le despre apa ca resursa limitata. Spre exemplu, unul dintre parinti i-a spus fiicei lui: „Uite, tati, sa-ti aduci aminte ca nu exista apa potabila pentru totii copii din lume”. Sau un alt parinte a indemnat copilul sa ia un abtibild special acasa, sa il lipeasca pe caiet si sa le povesteasca colegilor „ce ai facut tu azi pentru apa”.

ROCA, Ziua Internationala a Apei_4
ROCA, Ziua Internationala a Apei
Inca din 1994, in fiecare an pe 22 martie, Natiunile Unite celebreaza Ziua Mondiala a Apei. Tema din acest an pune accentul pe relatia dintre apa si energie. Cu ocazia acestei zile, Fundatia We Are Water a implementat o actiune globala de constientizare pentru a ne aminti ca, desi accesul la apa si energie este unul dintre drepturile fundamentale ale omului, o mare parte din populatia lumii nu are acces la aceste servicii si traieste in conditii precare: mai mult de 1,3 miliarde de oameni nu au electricitate; 900 milioane nu au surse de apa potabila si aproximativ 2,4 miliarde nu au acces la servicii imbunatatite de salubritate.

De retinut este ca aceste cifre ingrijoratoare vor continua sa creasca, iar daca nu actionam, problema resursei apei se va adanci. Potrivit estimarilor ONU, in 2050, alte 2 miliarde de oameni vor avea nevoie de acces la apa si energie. Xavier Torras, director al Fundatiei We Are Water, a subliniat ca „aceasta cifra alarmanta anunta probleme viitoare cu care va trebui sa ne confruntam si pe care va trebui sa le rezolvam lucrand si cooperand: tari, companii si, mai presus de toate, oameni".

Problema nu se limiteaza doar la consumul uman de apa: 8% din apa dulce consumata la nivel mondial este utilizata pentru producerea energiei electrice, in timp ce 8% din productia mondiala de energie este folosita pentru pomparea, transportul si tratarea apei.

ROCA, Ziua Internationala a Apei_2
ROCA, Ziua Internationala a Apei
In acest scop, Carlos Jimenez Renjifo, secretar al Spaniei la Centrul Regional de Informare al Natiunilor Unite pentru Europa de Vest (UNRIC), a subliniat interdependenta dintre apa si energie si a adaugat: „Consumul ambelor resurse limitate continua sa creasca si ne apropiem de un punct critic: in 2035, consumul de energie la nivel mondial va creste cu 50%, iar consumul de apa in sectorul energetic va creste cu 85%. Cu toate acestea, solutia nu poate sta in reducerea rezervelor de apa pentru generarea de energie electrica si, astfel, imbunatatirea accesului la apa pentru ca astfel ar creste si mai mult dificultatile in generarea energiei. Chiar intr-un scenariul si mai sumbru, am putea rezolva cele doua probleme cu costul mediului inconjurator. Ar trebui infiintat un plan transversal pentru a profita de punctele forte ale diferitelor sectoare".

Activitatile Fundatiei We Are Water de Ziua Mondiala a Apei s-au desfasurat in 13 tari printre care Spania, Portugalia, Bulgaria, Argentina, China, Marea Britanie, Brazilia si India.

Principala activitate, a carui mesaj este „Cu ajutorul tau, putem obtine o distribuire corecta a apei", include o harta murala a lumii cu puncte de culoare gri care se vor umple cu picaturi de apa in urma fiecarei mici donatii din partea oamenilor. Obiectivul este acela de a acoperi intreaga suprafata a planetei cu apa, astfel aparand dreptul omului la aceasta resursa, drept inaccesibil pentru milioane de oameni.

De exemplu, in Franta, evenimentul a avut loc in centrul comercial parizian Carrousel du Louvre. In Bulgaria, evenimentul a avut loc loc in timpul Expo Bath Sofia si a fost insotit de o expozitie de fotografie. in Praga, Centru Chodov, cel mai mare centru comercial impreuna cu un alt spatiu situat in centrul capitalei cehe au gazduit acest eveniment. In Portugalia, Roca Lisboa Gallery au gazduit aceasta actiune alaturi de doua conferinte pe aceasta tema.

In Spania, evenimentul a avut loc simultan in Roca Madrid Galeria, in centrul comercial Madrid Xanadu, in Roca Barcelona Gallery si in FNAC din centrul comercial Las Arenas din Barcelona. In acest ultim spatiu s-a amenajat de asemena un centru de joaca pentru copii dimineata, iar dupa-amiaza au fost proiectate scurt metraje ale castigatorilor festivalului We Art Water Film.

Toate evenimentele organizate cu ocazia zilei de 22 martie pot fi vizualizate pe harta Zilei Mondiala a Apei 2014, pe care o puteti gasi pe www.wearewater.org.

Despre Fundatia We Are Water

Fundatia We Are Water este o initiativa a Roca si are doua obiective principale. Primul este acela de a atrage atentia si de a incuraja opinia publica si institutiile sa reflecteze cu seriozitate asupra nevoii de a crea o noua cultura a apei, care sa permita administrarea corecta si durabila a resurselor de apa din intreaga lume. Cel de-al doilea obiectiv este implementarea a diverse actiuni menite sa atenueze efectele negative ale lipsei de resurse adcvate de apa. Ariile de activitate ale Fundatiei includ interventii in dezvoltarea infrastructurii, educatie, sanatate si cercetare in cele mai defavorizate zone ale lumii. Fundatia are in prezent in desfasurare patru proiecte in Ecuador, India, Brazilia si Bolivia si colaboreaza cu prestigioase organizatii internationale, precum Educatie Fara Frontiere, Intermon Oxfam, Unicef si Fundatia Vicente Ferrer.

www.wearewater.org

Despre Roca
Roca este o companie specializata in design, productie si distributie de produse pentru baie, precum si placi ceramice si solutii de acoperire pentru pereti, utilizate in arhitectura, constructii si design interior.
Compania are 20600 de angajati si 76 de unitati de productie, fiind prezenta in peste 135 de tari din intreaga lume.
Avand capital integral spaniol, Roca este lider de piata in Europa, America Latina, India si Rusia. Este, de asemenea, un important jucator pe pietele din China si restul Asiei, precum si in Africa si Orientul Mijlociu. Roca este liderul la nivel mondial in sectorul sau de business.

www.roca.com
www.ro.roca.com

Primii castigatori ai premiilor Kondor

Primele premii oferite garantat in cadrul concursului “Kondor iti rasplateste fidelitatea” se indreapta deja catre primii castigatori. Toti partenerii Kondor care au intrat in posesia premiilor garantate si au fost inscrisi automat in cursa pentru marele premiu – o masina Dacia Dokker Van.

Concursul “Kondor iti rasplateste fidelitatea” a avut lansarea in luna februarie a acestui an, in cadrul evenimentului Kondor Training Academy si a fost primit cu interes de partenerii Kondor. Concursul se evidentiaza prin conditii de participare foarte usor de indeplinit – plasarea de comenzi de produse Kondor in valoare cumulata de 2.000 de euro, pana la sfarsitul anului 2014.

Peste 1.000 de premii garantate

Dupa numai o luna de concurs au fost premiati primii noua castigatori ai categoriei de premii garantate. Acestia au avut posibilitatea de a alege intre o tableta moderna si un GPS practic, optiunea lor indreptandu-se, in principal, catre tablete. Ca urmare a indeplinirii singurului criteriu din concurs – comenzile de produse Kondor de calitate, in cumul de 2.000 de euro – castigatorii au intrat automat in cursa pentru urmatoarele doua categorii de premii.

Excursii de peste 6.000 euro

Castigatorii premiilor garantate de pana acum si cei care se vor inscrie pe lista castigatorilor pana pe data de 29 aprilie, prin plasarea de comenzi cumulate de 2.000 de euro, vor putea alege ca destinatie de vacanta, in urma extragerii din data de 30 aprilie:

- una dintre cele mai exotice locatii din lume: Tenerife, Mallorca, Malta, Madeira, Cipru, Santorini, Tunisia sau croaziere pe Marea Mediterana - pentru locul I; - un city break in unele dintre cele mai frumoase orase europene: Budapesta, Praga, Munchen, Istanbul, Cracovia, Berlin, Paris, Roma, Venetia, Atena – pentru locul II; - o excursie in una dintre multele destinatii pitoresti din Romania – pentru locul III.

Marele Premiu: o masina Dacia Dokker Van
Marele Premiu: o masina Dacia Dokker Van
Marele premiu - o masina Dacia Dokker Van

La finalul anului, unul dintre participanti, deja castigator al premiului garantat, va putea sa-si conduca afacerea spre succes la bordul marelui premiu – o masina Dacia Dokker Van. Atat concursul, cat si evenimentul Kondor Training Academy fac parte dintr-o campanie ampla de motivare si recompensare a partenerilor Kondor de incredere, campanie desfasurata sub sloganul “Mai presus de orice, pretuim partenerii de incredere”.

Kondor este unul dintre principalii producatori si distribuitori autohtoni de produse de securizare, inchidere si umbrire pentru mediul rezidential si industrial. Bazandu-se pe o gama de produse de cea mai inalta calitate, pe servicii profesionale si personalizate si pe o echipa calificata, Kondor si-a castigat dreptul de partener de incredere pentru toti colaboratorii sai.

Pentru detalii concursul Kondor, accesati site-ul www.kondorinvest.ro/concurs/ sau contactati un consultant Kondor la numarul de telefon 0757.082.716 sau la adresa de e-mail parteneri@kondorinvest.ro.

miercuri, 19 martie 2014

A doua editie a Expoconferintei Antreprenorilor de Instalatii din Romania, CONTRACTOR 2014

Peste 200 de antreprenori de instalatii, proiectanti de instalatii si companii din industrie participa pe 7 si 8 aprilie 2014, la Bucuresti, la a doua editie a Expoconferintei Antreprenorilor de Instalatii din Romania, CONTRACTOR.

Slawomir Sawicki prezinta la CONTRACTOR, in calitate de invitat special, proiectul de instalatii HVAC, al Muzeului Istoriei Evreilor din Polonia.

Proiectul Muzeul Istoriei Evreilor din Varsovia a constat in proiectarea ansamblului de instalatii HVAC, electrice, sanitare, precum si sistemele informatice. Muzeul include un hol principal, la intrare, doua zone de expozitii, sala de conferinte cu o capacitate de 500 de locuri, biblioteca tematica, zone mai mici de prezentare multimedia, restaurant evreiesc, sali educationale, birouri, spatii de servicii in scopuri expozitionale si camere tehnice pentru intretinerea cladirii.

Muzeul Istoriei Evreilor
Muzeul Istoriei Evreilor
Alaturi de Slawomir Sawicki, la Expoconferinta Antreprenorilor de Instalatii va fi prezent si inginerul danez Finn Buus Steffensen, care va prezenta proiectul de instalatii de securitate la incediu realizat pentru sala de concerte din Copenhaga, numita si „opera de pe insula”.

Sala de concerte din Copenhaga
Sala de concerte din Copenhaga
Sala de concerte din Copenhaga este renumita ca fiind una dintre cele mai moderne spatii destinate teatrului liric din lume. Pentru aprecierea sa, cladirea a primit opt premii, printre care „European Steel Design Award” si premiul „Best New Public Building”, acordat in 2009 de revista de specialitate Wallpaper.

Expoconferinta Antreprenorilor de Instalatii CONTRACTOR face parte din seria expoconferintelor internationale de arhitectura si antreprenoriat organizate de ABplus Events, alaturi de CONTRACTOR, INGLASS, GIS, LAUD si RIFF.

Data, locatia: 7-8 aprilie 2014, Bucuresti
Structura evenimentului: expoconferinta – sesiuni plenare, workshop-uri specializate, expozitie tematica
Organizatori: ABplus Events
Sponsori: ABB, DAIKIN, VAILLANT, IMMERGAS, CLIMATHERM
Partener media principal: Tehnica Instalatiilor
Partener media online: Spatiul Construit
Partener media: Arena Constructiilor, Instalatorul, Electricianul, Instal Focus, IBC Focus
Website: www.instalatii.contractor.com.ro
Contact: contractor@abplusevents.com

marți, 18 martie 2014

Duraziv lanseaza adezivul AM7, un produs economic din gama adezivilor pentru placari

Duraziv: Majoritatea comenzilor de adezivi pentru placari ceramice vizeaza produse din categoria economic

Focusul pe segmentul economic reflecta o tendinta a pietei de adezivi, in care volumele sunt generate preponderent de produsele cu beneficii standard

Producatorul de materiale de constructii Duraziv, detinut de antreprenorul Daniel Guzu, lanseaza adezivul AM7, un produs economic din gama adezivilor pentru placari, pentru a veni in intampinarea cererii actuale din piata. Noua reteta respecta cele mai stricte norme in materie de calitate, dar nu mai contine aditivii speciali, specifici produselor Duraziv dezvoltate de companie in laboratoarele proprii de cercetare. Prin lansarea AM7 compania mizeaza pe un avans al vanzarilor de adezivi pentru placari si cresterea volumelor.

AM7 este un produs economic din gama adezivilor pentru placari. Produsul este o completare de gama pentru categoria de produse entry level, putand fi utilizat in sistem cu chitul de rosturi GM 57, chit disponibil in saci de doua si cinci kilograme, intr-o varietate mare de culori. Acest pachet a fost gandit pentru a oferi o alternativa superioara calitativ pe acest segment de pret.

Duraziv, adezivul AM7
Duraziv, adezivul AM7
“Am mizat intotdeauna pe un pret corect, astfel ca am dezvoltat un adeziv care este superior calitativ, insa se incadreaza in categoria de pret economic” a declarat antreprenorul Daniel Guzu. „Am analizat cererea din piata si am investit intr-un produs superior altor competitori din segment, in raport cu palierul de pret in care se incadreaza. Ne bazam pe avantajul unui control bun al marginilor, asigurat de faptul ca avem cercetare si productie proprie, in Romania, fara costuri suplimentare de import sau redevente. Suntem cunoscuti pe santiere pentru inovatie si calitate, putem ingloba aceasta calitate si in produse cu un pret avantajos pentru cumparator”, a subliniat acesta.

Duraziv, antreprenorul Daniel Guzu
Duraziv, antreprenorul Daniel Guzu
“Duraziv a mizat pe inovatie in dezvoltarea produselor din portofoliu, acesta fiind motivul pentru care compania a reusit sa devina lider de piata in Capitala pe segmentul de tencuieli decorative si unul dintre furnizorii preferati in santiere din toata tara”, declara Marius Terec, director Operatiuni Adezivi. “Ne-am dorit sa venim si cu o oferta din primul palier de pret care sa respecte totusi cele mai stricte standarde in materie de calitate, pentru a oferi o alternativa care sa nu afecteze rezistenta si calitatea lucrarilor executate cu acest tip de produse. Capcana pretului are doua taisuri, este important sa vii cu un produs care sa asigure acest echilibru intre calitate si pret”, adauga Marius Terec.

Lansarea AM7 va contribui la o majorare a vanzarilor de adezivi pentru placari ceramice. Produsul este un adeziv pe baza de ciment pentru gresie si faianta. Este ideal pentru suprafete neregulate si prezinta o lucrabilitate foarte buna si o aderenta ridicata.

Adezivul AM7 se poate utiliza in sistem cu chitul de rosturi Duraziv GM 57. GM 57 este ideal atat pentru lucrari la interior, cat si la exterior sau pentru proiecte aflate intr-un mediu cu grad ridicat de umiditate. Produsul formeaza o suprafata impermeabila la apa, ca urmare a efectului de perlare. Este recomandat si pentru pardoseli incalzite. Evita fixarea murdariei si formarea de mucegaiuri, fiind, de asemenea, rezistent la factorii atmosferici (ploaie, inghet, soare), dar si la agentii de curatare. GM 57 este usor de aplicat, usor de curatat si nu pateaza suprafata placilor.

Duraziv, chit de rosturi GM 57
Duraziv, chit de rosturi GM 57
Duraziv este o companie activa pe piata de materiale de constructii inca din anul 2003, cand a fost infiintata sub denumirea initiala de Bau Profil de catre antreprenorii Daniel si Irina Guzu. Compania produce materiale de constructii din categoria adezivi, profile metalice, vopsele, produse pentru finisari interioare si exterioare, sisteme complete de termoizolare si hidroizolare. Divizia producatoare de adezivi s-a lansat in urma unei investitii de peste 8,5 mil. euro intr-o fabrica moderna, cu o capacitate de productie de 200.000 de tone pe an, situata in Popesti Leordeni. Fabrica este dotata si cu un laborator propriu, echipat la standarde europene, unde sunt testate toate produsele. In 2012 compania a raportat o cifra de afaceri de circa 17 milioane de euro.

DURAZIV SRL
Soseaua Oltenitei 202
077160, Popesti Leordeni
Tel: 021.361.53.46/47
Fax: 021.361.53.48
Email: office@duraziv.ro

Unul dintre cele mai mari proiecte de birouri din Cluj-Napoca, termoizolat cu Multipor

Proiectul Liberty Technology Park Cluj, dezvoltat de Fribourg Development, divizia de real estate a fondului Fribourg Investments detinut de omul de afaceri Ion Sturza, a inclus reabilitarea fostelor hale ale fabricii de mobila Libertatea din Cluj-Napoca. Pentru asigurarea unei performante termice superioare si a unei longevitati extinse a cladirii a fost ales Multipor, primul material de termoizolare ecologic, 100% mineral si cu structura solida, conceput special pentru termoizolarea la interior a cladirilor de patrimoniu. Produsele Multipor sunt aduse in Romania de compania germana Xella, producatorul blocurilor de zidarie Ytong.

Costurile mari de exploatare pentru cladirile de birouri, precum si standardele eco impuse pentru proiectele noi, au determinat investitorii Liberty Technology Park sa acorde o atentie deosebita etapei de termoizolare, care a impus protejarea unei cladiri de patrimoniu industrial. Cladirea, cu o fatada de caramida aparenta, asupra careia nu s-a dorit a se interveni, a necesitat o solutie de termoizolare la interior aplicata peretilor exteriori de contur. Materialul ales a trebuit sa aiba o greutate redusa, sa fie permeabil la vapori, rezistent la foc si solid, similar cu zidaria. De asemenea, a fost de preferat sa fie un produs natural si ecologic.

“Multipor este un material care a mai fost folosit in lucrari similare din Europa pentru restaurari majore, care au obtinut certificare BREAM. Placarile cu Multipor permit ventilarea, eliminand probleme cauzate de surplusul de umezeala sau condens. Iarna aceasta nu a fost pornita instalatia de climatizare in cladire si, cu toate acestea, temperatura la interior nu a scazut sub 18 grade Celsius”, a declarat ing.Horatiu Somesfalean, Project Manager Liberty Technology Park.

Liberty Technology Park Cluj poza 5
Liberty Technology Park Cluj
“Termoizolarea primelor doua cladiri de birouri din fosta fabrica Libertatea a constituit unul dintre cele mai importante proiecte de reabilitare a unor cladiri istorice dezvoltate in Romania in 2013. Ne-am bucurat sa ne aducem contributia la acest proiect, oferind cele mai moderne solutii de termoizolare, utilizate cu succes in Germania si in toata Europa pentru lucrari de acest tip”, a declarat Alexandru Fogarasi (Project Manager Multipor).

Xella: Liberty Technology Park Cluj
Xella: Liberty Technology Park Cluj
Placile termoizolante Multipor, produse de compania germana Xella au fost utilizate si pentru termoizolarea sediului Consiliului Europei, o lucrare care a trebuit sa respecte cele mai noi standarde EU de mediu si calitate in constructii. Aceasta lucrare si-a propus sa mentina intacte detaliile arhitecturale ale fatadei fostului Palat Rezidential din Bruxelles.

Placile Multipor sunt realizate dintr-un material 100% mineral, permeabil la vapori, sunt rigide, au o greutate redusa si, foarte important, au clasa A1 de rezistenta la foc.

Xella, Multipor - Liberty Technology Park Cluj
Xella, Multipor - Liberty Technology Park Cluj
Prima faza din proiectul Liberty Technology Park Cluj a fost realizata in a doua parte a anului 2013. S-a lucrat in timp record, intr-un interval de aproximativ doua luni, perioada in care s-au instalat 4.000 mp de sistem termoizolator Multipor. Toti peretii de contur au fost placati la interior cu acest sistem, inclusiv peretii aferenti bailor si spatiilor tehnice, care ulterior au fost placati cu faianta.

Proiectul final va consta in 8 cladiri distincte care vor fi finalizate in 3 etape. Liberty Technology Park Cluj urmeaza sa primeasca certificarile verzi.

Pentru mai multe informatii despre sistemul termoizolator Multipor va invitam sa accesati www.multipor.ro. Despre Xella
Xella este cel mai important producator mondial de materiale de constructii pentru zidarie din domeniul betonului celular autoclavizat. Grupul are 90 de fabrici si numeroase centre de vanzare in 30 de tari. In Romania, Xella a inaugurat in anul 2010, la Ploiesti, cea mai moderna unitate de productie de blocuri de zidarie tip BCA din Europa de Est, in urma unei investitii greenfield de 32 mil EUR. Cu focus pe inovatie continua si calitate in constructii, Xella produce si comercializeaza in Romania zidarie premium din BCA sub marca Ytong, iar din 2013 si produse termoizolatoare minerale sub marca Multipor.

joi, 13 martie 2014

MCA Grup Romania: usile de garaj cu textura neteda au castigat in 2013 peste 20% din cereri

Constructia unei case se desfasoara in mai multe etape, iar usile de garaj sunt printre ultimele elemente alese si instalate. Mai intai se aplica acoperisul, se instaleaza tamplaria (usi, ferestre, rulouri exterioare), zidurile casei prind culoare. Avem astfel un tablou aproape complet, din care mai lipseste usa garajului. Fiind adusa la finalul constructiei, avantajul este ca poate fi aleasa pentru a se armoniza perfect cu fatada casei. Se poate tine cont de culoare, de textura, model, alte accesorizari precum vitraje sau usi pietonale.

Daca vorbim despre modelele preferate de clienti, observam o tendinta generala spre modern, spre inovatie. Tendintele sunt in schimbare, usile de garaj cu textura neteda au castigat in 2013 peste 20% din cereri. Panourile clasice au fost mai putin cautate.

"In piata usilor de garaj, se vand preponderent usi cu panouri cu linii (RIB) sau casetate. Pe acestea le consideram "clasice", fiind cele mai cunoscute si cele mai cerute. Interesant este ca in 2013 aproximativ 20% din panourile folosite de fabrica noastra la executia usilor au fost fara linii (textura neteda) sau panouri MID-RIB, cu o singura linie pe mijloc, o crestere destul de mare comparativ cu doar 12% in 2012", potrivit lui Ciprian Oprea, director general al MCA Grup Romania, cel mai mare producator local. Culoarea speciala Rusted, aplicata pe panou neted, a fost vedeta anului, cererile pentru aceasta combinatie fiind de doua ori mai mari fata de 2012.

Usa de garaj MCA 10
Usa de garaj MCA 10
Infuzie proaspata de culoare: moda din Vest, adusa treptat spre Romania

La mare cautare in tara au fost si in 2013, ca si in anii anteriori, usile de garaj in culori standard, albe sau maro, acestea fiind mai accesibile ca pret. Potrivit datelor aferente anului trecut ale producatorului MCA Grup, 45% dintre usile instalate in tara au fost albe sau maro, urmate de argintiu, stejar auriu, nuc, dar si gri antracit.

Interesant este ca procentul usilor vopsite in alte culori din gama RAL decat gama disponibila in stoc s-a dublat in 2013, ajungand la 7% din totalul cererilor interne. La export 11% din cereri sunt pentru astfel de culori speciale, asa ca putem spune ca tendinta pietei locale este de a prelua moda din Vest.

Usa de garaj MCA rusted panouri netede
Usa de garaj MCA rusted panouri netede
„Numarul clientilor care au devenit constienti ca pot cere personalizarea produsului este in crestere, iar noi suntem pregatiti sa oferim oricare din cele 213 culori din paletarul RAL si imitatiile de lemn, precum stejar auriu, nuc sau wenge, dar si noua „vedeta” Rusted. Anul trecut am deschis la Timisoara cel mai mare showroom de usi de garaj din Romania, echipat cu mostre in culori indraznete, si credem ca am dat curaj clientilor sa isi urmeze imaginatia. De aici cereri in crestere pentru culori deosebite. In plus, oferim posibilitatea personalizarii usilor cu insertii metalice din inox, cu varietati de design practic infinite. Acestea sunt foarte cautate in Belgia si Franta”, explica Ciprian Oprea, CEO al producatorului de usi de garaj MCA Grup.

MCA usa flush aluminiu
MCA usa flush aluminiu
Pentru ca albul nu se demodeaza niciodata...

Brandul MCA a castigat in ultimii ani un renume si pe piete externe, precum Franta, Belgia sau Italia. Aruncand o privire spre transporturile care au plecat spre garaje din tari straine, observam ca usile cele mai dorite anul trecut au fost albe, 27% din cererile externe. Apoi, 16% au fost pe nuanta stejar auriu, 9% maro, 8% gri antracit (argintiu); 6% nuc, iar 11% vopsire in alte culori RAL.

In ceea ce priveste accesorizarile pentru usi rezidentiale, la noi in tara au fost cerute usi automate (cu motor electric) in proportie de 76%. La export, unde pietele sunt mai mature, iar clientii au nivel de trai mai ridicat, 93% din usile sectionale au fost livrate cu automatizare. MCA este cel mai vandut brand autohton de usi de sectionale, controlat de societatea MILCA SRL. Producatorul roman cu o experienta de 16 ani are la Jilava, langa Bucuresti, cea mai mare fabrica de profil din Europa de Sud-Est si asigura livrari oriunde in tara. De asemenea, MCA exporta in Belgia, Franta, Austria, Germania, Serbia, Bulgaria, Moldova si Italia.

Click aici pentru: Calculator online de preturi pentru usi de garaj

Brico Depot a inaugurat primele doua depozite in Romania

Brico Depot a deschis primele sale „depozite” din Romania, in zonele cu trafic ridicat Pantelimon si Orhideea, din Bucuresti.

Un concept de business inedit

Incepand din iunie 2013, odata cu preluarea de catre grupul Kingfisher, Bricostore Romania a intrat intr-un proces de transformare in Brico Depot.

Astazi s-a incheiat etapa intai a acestui demers, odata cu inaugurarea primelor doua „depozite”.

„Nu este vorba despre inca un magazin pe piata romaneasca de DIY, ci de lansarea in Romania a unui concept nou si diferit”, declara Patrick Papot, directorul general delegat al Brico Depot Romania.

Patrick Papot – Director General Delegat, Brico Depot Romania
Patrick Papot – Director General Delegat, Brico Depot Romania
Patrick Papot are o experienta de peste 26 de ani in industria de retail, perioada in care a ocupat diferite pozitii in cadrul grupului Kingfisher. In 1987, Patrick s-a alaturat echipei Castorama din Franta, unde a trecut de la a fi responsabil regional de vanzari la director de magazin. Opt ani mai tarziu, a plecat in Brazilia pentru a coordona deschiderea primului magazin Castorama in Sao Paolo, unde a preluat apoi planurile de dezvoltare si operatiunile companiei pe plan local.
Incepand din iunie 2013, Patrick este responsabil de operatiunile din Romania ale Brico Depot, dupa achizitionarea magazinelor Bricostore de catre Kingfisher.

Magazin Brico Depot, deschidere Pantelimon si Orhideea
Magazin Brico Depot, deschidere Pantelimon si Orhideea
O oferta care contine esentialul
Avand 12.000 de produse care raspund tuturor nevoilor pentru constructia si imbunatatirea locuintei, gamele Brico Depot nu contin produse inutile – contrar gandirii „tot timpul mai mult”.
„Pentru a dezvolta o gama esentiala si pentru a pastra produsele care corespund cel mai bine nevoilor clientilor, am valorificat istoria Bricostore”, a adaugat Patrick Papot.
S-a desfasurat o munca sustinuta pentru selectarea articolelor esentiale, la nivelul de calitate asteptat, fara a exclude marcile nationale prezente anterior in Bricostore.

Volum si autoservire
In ceea ce priveste profesionistii si persoanele fizice, Brico Depot propune o oferta in „cantitati industriale”, disponibila imediat pentru autoservire. Volumele mari permit oferirea unor preturi mici.
La Brico Depot, clientii gasesc produsele de care au nevoie, indiferent de cantitatea dorita, pentru a putea sa se intoarca rapid la proiectul lor.

Preturi mereu mici
Conceptul de business al Brico Depot este intrinsec legat de pret: toata organizarea companiei este conceputa pentru a putea oferi zilnic preturi scazute. Cat despre cheltuieli inutile si servicii ineficiente sau oferte neserioase, ele se reflecta mereu, in final, in costuri extra pentru client.

Oferta comerciala animata prin actiuni "Arivaj"
Avand mereu preturi mici, Brico Depot nu realizeaza promotii, care pot crea confuzie in randul clientilor si dificultati in compararea ofertelor de pe piata. in plus, pentru dinamizarea ofertei comerciale, Brico Depot aduce in mod regulat produse "Arivaj".
Ce este un "Arivaj"? Un produs in cantitate limitata, care nu se gaseste in gama permanenta, vandut la un pret mai scazut decat cel de pe piata.

Puncte de vanzare tip"depozite"
Depozitul este organizat in trei zone: materiale de constructie si renovari, amenajari interioare si unelte necesare pentru realizarea lucrarilor. Unicitatea formulei Brico Depot este data si prin depozite organizate coerent in raport cu asteptarile clientilor, pentru a eficientiza procesul de cumparare. Deschizandu-si usile in fiecare zi de la ora 07:00, Brico Depot isi propune sa devina punctul de referinta pentru mesteri si profesionisti, permitandu-le sa inceapa lucrarile devreme fara a pierde timpul.

„Prin depozitele noastre, prin Arivaj, prin preturile mici, prin oferta in cantitati mari disponibile imediat, prin oferta simpla, redusa la esential, speram sa reunim toate ingredientele pentru a atrage cumparatorii romani”, concluzioneaza Patrick Papot, director general delegat al Brico Depot.

Despre Brico Depot
Infiintat in 1993 in Reims (Franta), Brico Depot propune persoanelor fizice si profesionistilor o oferta centrata pe constructia, renovarea si amenajarea locuintelor.
O gama completa de produse de calitate care se adreseaza nevoilor esentiale, stocuri disponibile in cantitati industriale, depozite practice si functionale, oferta comerciala dinamizata de „Arivaj”, precum si preturi mereu mici, acestea sunt caracteristicile conceptului de business al Brico Depot. Astazi, Brico Depot este prezent in Franta si Spania cu peste 147 de depozite, si in Romania cu 15 puncte de vanzare.

Pentru mai multe informatii despre Brico Depot Romania: www.brico-depot.ro Kingfisher plc
Brico Depot este unul dintre brandurile grupului Kingfisher plc, cel mai mare retailer european de produse pentru amenajarea locuintelor si al treilea la nivel mondial. Kingfisher numara astazi peste 1.080 de magazine in 9 tari din Europa si in China, inregistrand vanzari de aproximativ 11 mld. Lire sterline. Principalele sale branduri sunt B&Q, Castorama, Brico Depot si Screwfix. Kingfisher mai detine 50% din actiunile retelei Ko?tas, alaturi de grupul turc Ko?, cat si 21% din Hornbach, liderul german in distribuirea de articole de bricolaj.
Pretutindeni, cei 80.000 de colaboratori Kingfisher impartasesc aceeasi viziune, si anume „better homes, better lives”, luandu-si angajamentul de a contribui la imbunatatirea conditiilor de trai ale oamenilor.

Pentru mai multe informatii: www.kingfisher.com
Informatii utile
- Brico Depot Pantelimon: Soseaua Vergului, nr. 18-20, sector 2, Bucuresti.
- Brico Depot Orhideea: Calea Giulesti, nr. 1-3, sector 6, Bucuresti.
- Deschis de luni pana sambata de la 7h00 la 21h00 si duminica de la 9h00 la 19h00.

miercuri, 12 martie 2014

DURAZIV: In 2014 piata de finisaje va pune accentul pe culoare

Producatorul de materiale de constructii Duraziv, detinut de antreprenorul Daniel Guzu, mizeaza in 2014 pe o accentuare a importantei acordata de romani culorii in proiectele de amenajare si renovare. Ponderea lucrarilor de renovare in piata de constructii a crescut constant in ultimii 5 ani. Sub sloganul „Peretii iubesc culoarea!”, Duraziv va pune accentul in acest an pe promovarea culorii in proiectele de amenajare interioara, dupa ce anterior a devenit lider in distributia de tencuieli decorative colorate in Capitala.

O prima investitie a companiei vizeaza gama de pigmenti solizi instanti cu 14 amestecuri de pulbere pentru interior si exterior. Gama Duraziv Essenza cuprinde amestecuri de pulbere de 6g si 36g, destinate nuantarii produselor Duraziv din gama Standard - vopsea lavabila si respectiv tencuiala decorativa, avand o serie de beneficii importante. Pigmentii se dizolva instant si au o putere de colorare mare, precum si o rezistenta excelenta la lumina, la radiatii UV si la intemperii. In acest an compania a rebranduit gama de pigmenti solizi modificand atat numele, cat si ambalajele.

Compania lanseaza si sistemul de colorare profesional Duraziv Color Pro, pentru bazele de nuantare cu Kauciuc. Cu aceasta ocazie, este lansata si noua cartela de culori, ce cuprinde o selectie de peste 500 de tonuri grupate pe game de culori, de la pastel la accent, plus o sectiune speciala – Selecta – ce propune combinatii armonioase de cate 4 culori.

28 nuante pigment Essenza Duraziv
28 nuante pigment Essenza Duraziv
“Lucrarile de renovare si cele de personalizare ale spatiilor de locuit vor impulsiona in scurt timp consumul de vopsele colorate diminuand considerabil ponderea detinuta de vopseaua alba in piata”, explica Marga Carp, director de marketing Duraziv. “Romanii iubesc culoarea, aspect care va deveni foarte vizibil in momentul in care vor creste sumele investite in amenajarea imobilelor personale”, adauga Marga Carp.

Volumul tranzactiilor imobiliare a inregistrat un avans considerabil in 2013. Specialistii Duraziv estimeaza ca fiecare tranzactie imobiliara este urmata in scurt timp de o investitie in materiale de finisaj realizata cu scopul de a personaliza spatiul achizitionat. “Locuintele noi sunt vandute cu peretii vopsiti in alb. Cei care achizitioneaza aceste imobile vor dori sa-si puna amprenta asupra lor. Culoarea este unul din modurile prin care noii proprietari isi exprima propria personalitate”, explica Marga Carp. Achizitiile de imobile vechi sunt urmate de asemenea de aplicarea unui strat nou de vopsea.

Duraziv Essenza pigmenti
Duraziv Essenza pigmenti
Colorarea peretilor poate schimba substantial aspectul unei locuinte, fiind una dintre activitatile cele mai accesibile atat din punct de vedere financiar, cat si ca nivel de dificultate, tot mai multi romani preferand sa dea singuri cu trafaletul. Conform studiilor interne ale companiei, culoarea este preferata, in special, in amenajarea camerelor pentru copii si, surprinzator, in dormitor, un spatiu intim unde proprietarii pot alege fara teama ca vor fi judecati de toti cei care le calca pragul casei. Pentru restul camerelor, se prefera nuantele pastel, tocmai de aceea noua cartela Duraziv cuprinde o selectie extinsa de pasteluri si chiar de tonuri de alb cu diferite tente de culoare.

In 2013 Duraziv a realizat investitii totale de peste 500.000 euro care au vizat achizitionarea de masini de colorat, prezentari de produse si decorarea showroom-urilor partenerilor, urmand ca in 2014 numarul acestora sa ajunga la peste 100 de locatii la nivel national. Investitiile realizate au contribuit la asigurarea unei stabilitati a business-ului care s-a situat la un nivel similar celui din anul precedent.

Duraziv este o companie activa pe piata de materiale de constructii inca din anul 2003, cand a fost infiintata sub denumirea initiala de Bau Profil de catre antreprenorii Daniel si Irina Guzu. Compania produce materiale de constructii din categoria adezivi, profile metalice, vopsele, produse pentru finisari interioare si exterioare, sisteme complete de termoizolare si hidroizolare. Divizia producatoare de adezivi s-a lansat in urma unei investitii de peste 8,5 mil. euro intr-o fabrica moderna, cu o capacitate de productie de 200.000 de tone pe an, situata in Popesti Leordeni. Fabrica este dotata si cu un laborator propriu, echipat la standarde europene, unde sunt testate toate produsele. in 2013 compania a raportat o cifra de afaceri de circa 17 milioane de euro.

DURAZIV SRL
Soseaua Oltenitei 202
077160, Popesti Leordeni
Tel: 021.361.53.46/47
Fax: 021.361.53.48
Email: office@duraziv.ro
www.duraziv.ro

Interioarele anului si arhitecti premiati la GIS 2014

Londra, Barcelona, Viena, Rotterdam, Kazan sunt cateva dintre orasele care se mandresc cu arhitecti de exceptie si cu cladiri care aduc omagii oraselor unde au fost construite.

Anul acesta, in aprilie, la Bucuresti, in cadrul Expoconferintei de Arhitectura de Interior, Design, Mobilier si Iluminat GIS vor fi prezentate cinci interioare finaliste ale anului 2013.

Apartamentul de pe Carrer Avinyo in Cartierul Gotic din Barcelona, Spania. Proiectul a fost realizat de biroul de arhitectura David Kohn Architects si a castigat “World Interior of the Year”, la Inside Festival din Singapore. Punctul de atractie al locuintei este o pardoseala mozaicata realizata din placi triunghiulare de gresie, care isi schimba treptat culoarea, de la verde la rosu, dintr-un capat in celalalt al apartamentului.

Apartamentul de pe Carrer Avinyo
Apartamentul de pe Carrer Avinyo
Rolling Stones, din Viena, Austria. Proiectul este conceput de biroul de arhitectura INNOCAD si a castigat marele premiu „LEAF Interior Design Awards 2013”, la categoriile Public Building of the Year si Overall Winner. Proiectul reprezinta un nou centru de informare pentru Graz Tourismus, Austria. Arhitectii au apelat pentru reamenajarea cladirii la un design remarcabil prin utilizarea pietrelor „Murnockerl”. Pietrele sunt deosebite, deoarece sunt aduse de rau si rotunjite de puterea apei.

Rolling Stones din Viena Austria
Rolling Stones din Viena Austria
Palace of Water Sports din Kazan, Rusia. Un proiect realizat de biroul de arhitectura Nps Tchoban Voss si finalist in cadrul „Interior Design Best of Year 2013” la categoria Beauty / Spa / Fitness. Palatul de sporturi de apa este proiectat pe teritoriul Universiada Park si a fost inclus in complexul de sporturi construit in orasul Kazan, in contextul pregatirii pentru desfasurarea Universiadei de Vara din 2013. Complexul are, de asemenea, o valoare sociala. Dupa incheierea Universiadei, studentii Tatar Stat Academy de Educatie Fizica, Sport si Turism, precum si alti locuitori ai orasului au avut acces liber in cladire, pentru a practica sporturi de apa si inot de agrement.

Palace of Water Sports din Kazan Rusia
Palace of Water Sports din Kazan Rusia
Office IMd Rotterdam, Rotterdam Olanda. Proiectul a fost finalist pe lista premiilor de „design interior LEAF 2013”, la categoria Refurbishment of the Year. Este realizat de arhitectul olandez Joost Ector si echipa sa. Biroul, conceput ca sediu pentru compania de inginerie IMd este o fosta fabrica de otel de 2014 mp, din Rotterdam.

Office IMd Rotterdam
Office IMd Rotterdam
The Plum & Spilt Milk Restaurant din cadrul Great Northern Hotel, din Londra, Anglia. Proiectul este castigatorul „European Hotel Design Awards 2013”, la categoria Interior Design of the Year – Restaurant. A fost realizat de biroul de arhitectura Archer Humphryes Architects si este descris ca fiind un restaurant superb, de un clasicism modern, rafinat, cu mobilier Boffi lucrat manual si 120 de corpuri de iluminat realizate manual.

The Plum & Spilt Milk Restaurant
The Plum & Spilt Milk Restaurant
Expoconferinta de Arhitectura de Interior, Design, Mobilier si Iluminat GIS face parte din seria expoconferintelor internationale de arhitectura organizate de ABplus Events in parteneriat cu Ordinul Arhitectilor din Romania, alaturi de INGLASS, LAUD si RIFF.

Data, locatia: 7-8 aprilie 2014, Bucuresti
Structura evenimentului: expoconferinta - sesiuni plenare, workshop-uri specializate, expozitie tematica
Organizatori: ABplus Events, Ordinul Arhitectilor din Romania
Sponsori: ABB, BASF, SKYLUX, VELUX
Website: www.iegis.ro
Contact: gis@abplusevents.com