Planurile companiei pentru anul in curs - extinderea capacitatilor de productie si afaceri in crestere
Symmetrica, liderul pietei locale de pavele si borduri vibropresate si cel mai mare producator autohton, a raportat un avans cu circa 8% a cifrei de afaceri in 2014 comparativ cu anul anterior, ajungand astfel la un business de pana la 74 de milioane de lei (16,5 milioane de euro).
Majorarea business-ului in 2014 a fost determinata, cu precadere, de orientarea catre segmentul proiectelor private - comerciale si industriale -, dar si catre segmentul rezidential. De asemenea, un impact pozitiv in cifra de afaceri a companiei l-a avut si extinderea numarului de echipe de montatori.
„Cu toate ca in prima parte a anului trecut am observat o lipsa a finantarilor si a investitiilor publice, strategia adoptata in 2014 s-a dovedit una castigatoare si a determinat un avans al cifrei de afaceri cu 8%, la aproximativ 74 de milioane de lei (16,5 milioane de euro), fata de peste 68 de milioane de lei (15,4 milioane de euro) in 2013”, a declarat Sebastian Bobu, Director Executiv al Symmetrica.
In ceea ce priveste volumul de produse livrate, Symmetrica a raportat anul trecut un avans de circa 5% comparativ cu 2013, ajungand la 2,5 milioane de metri. In 2014 compania a avut o capacitate de productie de 11.500 m de produse pe zi, cea mai mare de pe piata romaneasca. Mai mult, acoperirea geografica mare de care dispune compania a oferit posibilitatea livrarii rapide, la preturi competitive, atat in Moldova, Muntenia, Dobrogea, cat si in Transilvania, Symmetrica acoperind astfel peste 80% din teritoriul tarii.
„Anul trecut am raportat un avans de 10% al livrarilor catre proiectele private si rezidentiale. Astfel, in acest moment 30% din business-ul companiei este adus de proiecte private, fie comerciale sau industriale, de proiecte rezidentiale si de vanzarile in retelele de bricolaj. Restul de 60% reprezinta livrarile catre proiecte publice”, a mai spus Sebastian Bobu.
Acesta a subliniat ca si cresterea prezentei in retelele de bricolaj a avut un impact in majorarea business-ului, mai ales pe segmentul rezidential. Astfel, anul trecut, 10% din livrarile companiei au fost destinate retelelor de bricolaj, iar pentru anul in curs, compania estimeaza o crestere a incasarilor provenite din magazinele de tip DIY.
In ceea ce priveste cele mai importante proiecte derulate in 2014, printre acestea se numara reabilitarea strazilor din municipiul Iasi, precum si proiectele de reabilitare a infrastructurii rutiere si pietonale din Pitesti, Mangalia, Iasi, Bacau, Galati, Sibiu, Bistrita-Nasaud, Cluj si Baia Mare, o parte dintre acestea continuand si in 2015. In plus, compania a livrat produse pentru benzinariile Socar si catre noi magazine din retelele Kaufland, Lidl si Penny.
Planurile companiei pentru anul in curs
Referitor la business-ul din acest an, reprezentantul companiei mizeaza pe continuarea trendului ascendent din ultimii ani si tinteste o majorare a cifrei de afaceri cu circa 5%, pana la peste 77 de milioane de lei (17,3 milioane de euro).
„In ultimii doi ani, proiectele rezidentiale au reprezentat un procent important pentru compania noastra, motiv pentru care, in acest an, ne vom adresa acestora cu o gama noua de produse si estimam o crestere cu 20% a v?nzarilor provenite din partea clientilor privati”, a mai spus Sebastian Bobu.
Noua gama va include pavaje de calitate superioara pentru care estetica si durabilitatea vor fi elemente cheie. Totodata, planurile companiei pentru anul in curs vizeaza mentinerea cantitatilor livrate catre proiecte cu fonduri publice, dar si marirea capacitatii de productie a fabricilor de existente cu scopul de a-si mentine pozitia de lider pe piata de pavele si borduri vibropresate in cadrul unei piete in care exista numeroase insolvente.
„Primul pas in acest sens este finalizarea investitiilor in noua linie de productie pentru fabrica din judetul Bistrita-Nasaud, proiect demarat in 2014, care va avea o suprafata de 800 mp si a carui valoare s-a ridicat la 1,5 milioane de euro. Aceasta poate livra 2.000 metri patrati de produse pe zi si va dispune de spatii speciale pentru depozite de agregate si silozuri”, a incheiat Sebastian Bobu.
Despre Symmetrica
Symmetrica este o companie 100% romaneasca, producatoare de pavele, borduri si rigole vibropresate pietonale si carosabile, intr-o gama variata de forme si culori. Aceasta a fost infiintata in 1994 de Florentina-Mihaela Stanciu (60% din actiuni) si Florin-Cristinel Stanciu (40% din actiuni).
Prima fabrica Symmetrica a fost inaugurata in 1999 la Veresti, judetul Suceava, urmata apoi de unitatile de productie de la Podu Iloaiei, judetul Iasi (2010), si Bolintin Vale, in apropiere de Bucuresti (2011), Prejmer – Brasov (2012) si Cociu – Bistrita-Nasaud (2012).
Principalele proiecte pentru care Symmetrica a livrat pavele si borduri se numara Arena Nationala, parcul balnear din statiunea Vatra Dornei, magazine Carrefour, Lidl, Penny Market, parcari cu pavele ecologice in Bucuresti etc. De asemenea, produsele companiei au fost folosite pentru reabilitatea de strazi, trotuare si parcuri ecologice din intreaga tara.
www.symmetrica.ro
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu