joi, 29 octombrie 2015

Receptia noului apartament, pas-cheie pentru o mutare fara griji


Atunci cand sunt pregatiti de achizitionarea unei locuinte, clientii se concentreaza exclusiv ca alegerea apartamentului sa indeplineasca intocmai criteriile lor: buget, locatie, finisaje. Majoritatea uita insa de un ultim pas extrem de important pentru a-si asigura o locuire fara griji pe termen lung – procesul de predare-primire a apartamentului.

Aceasta etapa este esentiala mai ales cand in ecuatie intra achizitionarea unui apartament nou. Receptia apartamentului poate scoate la iveala atat eventuale probleme cu care proprietarul s-ar putea confrunta in viitor, cat si modul in care va decurge relatia cu dezvoltatorul, in functie de flexibilitatea si deschiderea acestuia.

Ce implica procesul de predare-primire?

In general, procesul de predare-primire este momentul in care clientul face o ultima vizita pentru a analiza apartamentul recent achizitionat. In particular, aceasta predare-primire implica mai ales componenta tehnica a apartamentului, aceasta fiind principala sursa a unor eventuale probleme ulterioare.

Receptia apartamentului are, de obicei, doua forme: la nivel de vicii aparente, cand clientul vine singur si constata starea apartamentului la momentul la care il preia, dar si la nivel de eventuale vicii ascunse, noul proprietar venind insotit de aceasa data de un expert tehnic in masura sa intreprinda si verificari pentru depistarea unor vicii ascunse.

Edenia-Titan, Adama

Dezvoltatorii seriosi, cu renume in piata, permit clientilor sa vina insotiti de orice tip de specialist (expert in hidroizolatii, instalatii, structura de rezistenta etc.), dar clientul ar trebui sa se intereseze indeaproape de pregatirea persoanei alaturi de care vine. Nu sunt putine cazurile in care clientii vin alaturi de diletanti care le furnizeaza mai mult informatii eronate sau de mica importanta.

Ce sa verifici la receptia apartamentului?

Receptia apartamentului ar trebui efectuata pe mai multe directii pentru a fi acoperitoare. in primul rand, verificarea atenta din punct de vedere juridic, incluzand aici autorizatia de construire, procesul-verbal de receptie a lucrarii, cadastru etc. De fapt, aceasta verificare ar trebui facuta si in momentul in care se realizeaza dezmembrarea apartamentului si se efectueaza cadastrarea locuintei.
Clientul ar trebui sa fie atent si ca, in cadastru, sa figureze exact ceea ce achizitioneaza si sa nu existe elemente suplimentare sau lipsa in realitate fata de plan.

Verificarea tehnica este a doua etapa si cea mai importanta, iar natura verificarilor se realizeaza in functie de fiecare speta in parte. De exemplu, pentru apartamentele aflate la ultimul etaj, clientul are trebui sa vina insotit de un expert in terase si acoperisuri. Totodata, dezvoltatorii de incredere ofera la receptia apartamentului un manual de utilizare a apartamentului, in care sunt clar mentionate toate detaliile necesare pentru o buna functionare si intretinere.

Principalele puncte carora clientul sa le acorde atentie crescuta

„De preferat este ca receptia apartamentului sa se realizeze in prezenta unui reprezentant al constructorului sau a unui inginer din partea dezvoltatorului – o persoana avizata, capabila sa raspunda intrebarilor de ordin tehnic venite din partea clientului. In cazul proiectelor Adama, pe langa pregatirea tehnica temeinica a reprezentantilor nostri, clientul poate oricand consulta cartea tehnica a proiectului pentru verificari”, declara Alina Necula, Head of Marketing & Sales Adama Group.

Edenia-Titan, Adama

Ulterior mutarii, verificarea atenta de la inceput trebuie dublata si de o intretinere corespunzatoare. De exemplu, folosirea unor materiale potrivite de curatenie pentru parchet, aerisirea incaperilor pentru indepartarea umiditatii, efectuarea unui reglaj pe an la tamplarie si schimbarea periodica a garniturilor etc.

Ce cuprinde procesul-verbal de predare-primire?

In procesul-verbal incheiat la receptia apartamentului, ar trebui mentionate toate problemele si viciile aparente constatate in timpul vizitei, alaturi de un timp de remediere. Un alt aspect important este legat de finisaje - daca finisajele sunt unele speciale, alese de client, acesta va trebui sa se asigure ca firma care va monta respectivele finisaje stie cum sa le monteze pentru a nu provoca nici o dauna.

Edenia-Titan, Adama

Citirea indexului de la contor nu trebuie nici ea uitata si mentionata in procesul-verbal incheiat la preluarea apartamentului. Clientul ar trebui sa se si asigure ca plata facturilor la utilitati este efectuata la zi intrucat furnizorii de utilitati nu accepta transferul in cazul unor facturi restante.

Despre ADAMA

Adama este un dezvoltator de top, activ in Romania, Moldova, Ucraina si Turcia. Compania a construit pana in prezent peste 1.700 de apartamente si cateva zeci de mii de metri patrati de spatii comerciale si birouri, in cadrul a numeroase proiecte finalizate: in Bucuresti – Evocenter One, Evocasa Armonia, Edenia Titan, Evocasa Optima, Evocasa Selecta, in Ploiesti – Evocasa Orizont, Bacau – Evocasa Completa, Brasov – Evocasa Viva, Iasi – Copou Bellevue si Cluj. Numarul unitatilor vandute de catre Adama se ridica la peste 1.400.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu