luni, 27 februarie 2017
Ariston Thermo Romania: 40% din piata locala de boilere, destinata inlocuirilor
- Eficienta produselor, principalul criteriu de achizitie
- Cele mai cumparate boilere - cele electrice de 80 l
- De unde se informeaza si de unde cumpara romanii boilerele
Potrivit datelor Ariston Thermo Romania, liderul pietei locale de boilere electrice si centrale termice, si BRG Building Solutions, piata locala de boilere este reprezentata, in proportie de 40%, de inlocuiri, restul fiind sustinut de noi instalari. Acest lucru arata o maturizare a segmentului local de profil, comportamentul de achizitie fiind, de asemenea, in schimbare. Astfel, romanii nu mai pun la fel de mult accent pe pret, ci sunt interesati cu precadere de produse cu un grad ridicat de eficienta.
“In contextul normativelor europene ce prevad inlocuirea treptata pe piata a produselor cu un grad ridicat de consum, dar si a schimbarii de comportament a romanilor in momentul achizitiei, in acest an mizam pe o crestere importanta a anzarilor de boilere cu eficienta ridicata”, a declarat Catalin Draguleanu, Country Manager Ariston Thermo Romania.
Dincolo de inlocuiri, restul vanzarilor de boilere sunt destinate in mare masura primei instalari, in special pentru locuinte noi, acest lucru fiind puternic influentat de evolutia pozitiva a pietei imobiliare in ultimul an.
Un alt factor care influenteaza vanzarile sistemelor de incalzire a apei este activitatea de pe piata non-rezidentiala, unde, in ultimii ani, au fost facute investitii majore. Astfel, multe cladiri de birouri beneficiaza de astfel de sisteme.
Boilerele electrice de 80 l - in topul preferintelor
In ceea ce priveste structura pietei locale de boilere, in acest moment, datele companiei arata ca jumatate din acest segment este reprezentat de cele electrice cu acumulare, avand capacitati de la 10 la 150l, urmate, cu un procent de 30%, de cele pe baza de combustibil solid si de cele mixte, termoelectrice, cu 12%. Pe langa acestea, o cota de piata de 8% revine boilerelor pe gaz.
“Raportat la modelele cel mai des achizitionate de catre romani, cele electrice cu o capacitate de 80 de litri sunt pe primul loc. Privind brandul, Ariston este, in acest moment, cel mai popular pe piata locala de profil datorita calitatii demonstrate in cei 20 de ani de existenta in Romania, a pretului accesibil si a recomandarilor primite”, a subliniat Catalin Draguleanu.
Acesta a mai aratat ca, potrivit unei analize realizate de companie, in acest moment, cca. 40% din achizitii se realizeaza pentru inlocuirea aparatelor vechi. in plus, fata de anii trecuti, primul criteriu in alegerea boilerului a devenit economia de energie si apoi pretul. Astfel, romanii au inteles importanta instalarii de boilere performante care, dincolo de design si functii inteligente, asigura o reducere substantiala a costurilor. Printre alte criterii de achizitie se mai numara brandul, puterea si dimensiunea aparatului.
Cand vine vorba de locul de unde se informeaza romanii inainte de a face achizitia, in ordinea importantei, familia si prietenii sunt, in jumatate din cazuri, principalii influenceri. In 42% din cazuri, romanii cer informatii si la instalatori, iar 21% din total se mai informeaza si in magazine sau din flyere. De asemenea, achizitia se face de cele mai multe ori din retelele de tip DIY sau din cele specializate de instalatii termice si sanitare.
Atunci cand monteaza boilere, majoritatea cumparatorilor apeleaza, in peste 65% din cazuri, la un instalator specializat. Aproximativ 27% dintre romani aleg sa monteze singuri boilere, in timp ce doar 7% se indreapta catre o firma ce ofera servicii integrate, de la achizitie la instalare.
“Locul de amplasare al boilerelor difera de la o locuinta la alta. insa, potrivit studiului nostru, 75% dintre acestea sunt instalate in bai, in timp ce 10% in bucatarii. Restul sunt amplaste in debarale, holuri sau pivnite”, a mai afirmat Catalin Draguleanu.
Unde se cumpara cele mai multe boilere
Potrivit Ariston Romania, aproximativ 85% dintre cumparatorii de boilere de pe piata locala provin din mediul rural sau din localitati cu mai putin de 50.000 de locuitori.
Totodata, peste o treime din vanzarile si inlocuirile de boilere de pe piata autohtona sunt realizate in zonele Banat, Crisana si Maramures. Zona Olteniei detine o cota de 29%, similara cu cea din Dobrogea, in timp in Bucuresti avem cea mai slaba penetrare a boilerelor, procentul ajungand la doar 7%.
Despre Ariston Thermo Romania
Ariston Thermo Romania este filiala locala a companiei italiene Ariston Thermo Group, unul dintre liderii internationali in productia si furnizarea unei game complete de echipamente si servicii destinate incalzirii si producerii de apa calda menajera.
Angajamentul Ariston Thermo privind eficienta energetica este exprimat prin lansarea constanta de noi solutii bazate pe surse regenerabile de energie, cum ar fi sistemele solare si pompele de caldura, precum si prin imbunatatirea eficientei produselor traditionale (boilere sau centrale termice), dar si prin investitiile in noi proiecte.
Portofoliul de produse Ariston Thermo Romania este compus din centrale termice murale si de pardoseala in condensare aflate sub brandurile Ariston, Chaffoteaux si Rendamax, boilere electrice si indirecte, instanturi pe gaz, aparate de aer conditionat, panouri solare si pompe de caldura.
Abonați-vă la:
Postare comentarii (Atom)
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu