Ciprian Oprea, MCA Grup: Ironie. Noi ne extindem la export, iar piata locala a usilor de garaj va fi atacata de producatori straini.
Mult-asteptatele influente din Vest in ceea ce priveste maturizarea pietei de usi sectionale se fac simtite si in Romania, este de parere Oprea. „Ceea ce simt este trecerea spre profesionalism. De aceea ma astept ca in perioada urmatoare middle size companies (n.r. companii mijlocii) din Estul Europei, precum si small size companies (n.r. – compani mici) din Italia, de exemplu, sa patrunda pe piata romaneasca. Acest gen de companii ne vor afecta direct pe noi si pe cei mai mici decat noi, nu si companiile care sunt reprezentantele unor nume de renume international in domeniu. Nu pot sa nu observ o usoara ironie a situatiei – producatorii romani prind avans la export pe piete din Vest (MCA e un exemplu in acest sens), iar la noi in tara vor incepe sa faca afaceri tot mai multi straini”, explica Ciprian Oprea, CEO al MCA Grup.
Potrivit unei analize MCA, piata locala a usilor de garaj a scazut anul trecut cu aproximativ 5%. Conform datelor Ministerului de Finante, afacerile firmelor din domeniu au inregistrat o crestere de 10% in 2013, insa din informatiile obtinute de MCA din piata reiese ca aceasta evolutie s-a datorat unor volume mai mari la export. Pentru prima parte a anului 2014, compania apreciaza ca piata locala a usilor de garaj a inregistrat o usoara crestere. Totusi, sezonalitatea cu care ne-am obisnuit in Romania se mentine, ceea ce inseamna ca in primul trimestru din 2014 se inregistreaza in general doar aproximativ 10% din vanzarile anuale de usi sectionale, cererea urmand sa creasca treptat in partea a doua a anului.
In ceea ce priveste evolutia anuala a pietei, producatorul de usi de garaj prognozeaza o crestere de cca 5% per ansamblu, asteptandu-se la un avans mai abrut pe zona de usi industriale.
„Daca ne referim la grupul de firme MCA, putem spune ca in primul trimestru am atins tinta de a realiza 30% din afaceri la export. Pentru finele anului, estimarile din acest moment ne indica o potentiala crestere cu 8%, in general datorita exportului. Totodata, as dori sa felicit concurenta pentru evolutia pozitiva, in special compania Hormann, despre care estimam ca a crescut si in prima parte a anului curent, avand in vedere evolutia pozitiva a pietei in zona industriala”, a mai adaugat Oprea.
Daca vorbim despre impartirea pe categorii de clienti, 25% dintre sistemele de usi fabricate de MCA in primul trimestru au avut ca destinatie zona industriala. Dintre usile rezidentiale cea mai vanduta a fost Optima, usa sectionala cu arcuri de torsiune si 10 ani garantie, care a cumulat putin peste 60% din cererile din zoan rezidentiala, pentru prima data intr-o proportie atat de ridicata fata de modelul Benefit, cu arcuri de tractiune si 5 ani garantie.
MCA este cel mai vandut brand autohton de usi de sectionale. Producatorul roman cu o experienta de 16 ani are la Jilava, langa Bucuresti, cea mai mare fabrica de profil din Europa de Sud-Est.
MCA Grup a incheiat anul 2013 cu afaceri de 8 milioane de euro, in usoara scadere, insa cu un aport al exporturilor in crestere, pana la 25%. Producatorul roman exporta in opt state europene, precum Belgia, Franta, Italia, Austria, Bulgaria, Ungaria sau Republica Moldova. Grupul mai comercializeaza și rulouri exterioare, garduri si porti de aluminiu, grilaje metalice, automatizari pentru porti, bariere, uși antifoc, pergole si copertine.
MCA Grup
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu