marți, 29 aprilie 2014

Immpuls, viitorul centrelor comerciale in Romania

Immpuls: ”Piata de refurbishment pentru centre comerciale depaseste 200 mililioane de EURO”

- Mai mult de o treime din mall-urile din Romania trebuie sa treaca prin procese de innoire si imbunatatire
- Schimbarile necesare evolutiei centrelor comerciale vor fi dezbatute in conferinta „The Future of Shopping Centers in Romania”, al treilea eveniment Immpuls din seria „The Truth Behind the Facade”

Immpuls, companie de consultanta, proiectare si project management in real estate, apreciaza ca cel putin 500.000 mp din centrele comerciale existente necesita operatiuni de adaptare la conditiile si tendintele de piata. Cu investitii de pana la 500 EUR/mp, costurile de refurbishment pentru mall-urile existente se ridica la peste 200 mil. EUR. Din totalul lucrarilor, reconversiile si extinderile pentru imbunatatirea mixului de chiriasi reprezinta 40% din valoarea investitiilor necesare unui centru comercial.

„Face-lift-ul interior si exterior face in general parte din ciclul normal de viata al mall-urilor in orice piata. insa centrele comerciale existente din Romania trebuie sa faca mai mult si sa investeasca in modificari functionale care sa imbunatateasca mixul de chiriasi pentru a capitaliza oportunitatile si tendintele consumatorilor sau pur si simplu pentru a supravietui”, declara Tudor Popp, Managing Partener Immpuls Real Estate Solutions.

Tudor Popp, Managing Partener Immpuls Real Estate Solutions
„Facilitatile de entertainment si petrecere a timpului liber sunt elementele cheie ale mall-ul social. Vom vedea in perioada urmatoare completarea zonelor de food court cu casual dining si cresterea tipului si a calitatii ofertei de entertainment. Concomitent, proprietarii de mall-uri trebuie sa valorifice piata de cinema, care, desi in crestere cu 14% anul trecut, are inca o rata de penetrare scazuta de 0,45, in comparatie cu alte piete, unde raportul dintre bilelete vandute si populatia totala este de 0,9 (Polonia), 1,1 (Cehia), 1,8 (Austria) si 3 (Franta)”, completeaza Popp.

Proiectele de modernizare includ operatiuni de face-lift (imbunatatirea esteticii prin materiale si design - care necesita in medie 30% din investitiile totale), reconversii functionale si extinderi (cu o pondere de 40% din costuri), precum si upgrade tehnic, pentru a respecta cerintele retailerilor internationali sau nevoia de eficientizare a costurilor (imbunatatiri care reprezinta aproximativ 30% din investitiile de modernizare).

Situatia actuala a centrelor comerciale din Romania si conditiile de evolutie fac subiectul dezbaterilor in cadrul conferintei „The Future of Shopping Centers in Romania”, miercuri, 7 mai 2014, la Hotel Novotel Bucuresti, incepand cu ora 9:00. Experti locali si internationali vor aborda:

- Factorii care influenteaza industria;
- Evolutia consumatorilor si a retailerilor;
- Calitatea centrelor comerciale;
- Modelele de dezvoltare si strategii;
- Diferentierea si competitia pe piata;
- Aspectele tehnice pentru refurbishment.
Conferinta, al treilea eveniment Immpuls din seria „The Truth Behind the Facade”, beneficiaza de un panel valoros de vorbitori din care fac parte:

- Georgios Argentopoulos - CEO Baneasa Commercial Area;
- Domenico Del Priore - Director Goodster;
- Ali ErgĂźn Ergen - Managing Partner TBE;
- Matei Florea - Partner SchĂśnherr Romania;
- Harald FlĂśer - Fund Director Aberdeen Immobilien Kapitalgesellschaft;
- Razvan Gaita - CEO Anchor Group;
- Ioana Gheorghiade - Executive Director Project Finance BCR Erste Bank;
- Gijs Klomp - Managing Director Jones Lang Lasalle;
- Hannes Lindner - Managing Partner Standort + Markt;
- Stephan Mayer-Heinisch - Chairman Austrian Council of Shopping Centers;
- Robert Maxim - Managing Partner Ensight Management Consulting;
- Luiza Moraru, Head of Retail and Property Management CBRE Romania;
- Peter Pointner - Managing Partner Gastro Immobilien BĂśrse;
- Harald Schaller - Senior Asset Manager Retail Immofinanz AG;
- Brigitte Schmitt - Managing Partner Oasis Shopping Center Services.

Despre IMMPULS
Immpuls este o companie specializata in consultanta, proiectare si project management pentru dezvoltatori, investitori si chiriasi. Compania are o experienta consistenta in identificarea de riscuri si vulnerabilitati si in managementul si executia lucrarilor de remediere si imbunatatire.

Immpuls a fost fondata in 2006, cu actionariat roman si german si este parte din Luxemburger Team Group, o echipa internationala multidisciplinara formata din arhitecti, ingineri si economisti, care a derulat proiecte majore de dezvoltare sau reabilitare in Europa si in Romania (Petrom City, Millennium Tower, Fraport, IRIS Mall).

www.immpuls.ro

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu