joi, 24 aprilie 2014

Reteaua de farmacii DONA, o noua identitate vizuala si un nou design

Reteaua de farmacii DONA investeste 15 milioane de euro intr-un proces complex de decorare si reamenajare a unitatilor DONA, in urmatorii 4-5 ani. Prima farmacie cu un design nou a fost deja lansata – DONA Liviu Rebreanu. Pana la sfarsitul anului vor fi gata peste 50 de farmacii strategice din Bucuresti si din tara. Noul slogan al lantului de farmacii, comunicat de la inceputul lunii martie - „o farmacie cum toate ar trebui sa fie” - este acum declinat si la nivelul identitatii vizuale. Firma care s-a ocupat de designul nou al unitatilor DONA, aleasa in urma unei licitatii la care au participat atat firme romanesti, cat si internationale, este MATIUS Studio, specializata in arhitectura si branding de retail.

„Ne doream un design care sa reflecte intru totul principiile care sustin noua noastra pozitionare. Cerinta generala a fost sa pastram aspectul riguros de farmacie, dar sa-i oferim totodata un aer cald si primitor. Sa le daruim atat pacientilor nostri, cat si propriilor angajati spatiul ideal pentru desfasurarea optima a activitatii de consiliere in farmacie”, a declarat Radu Dumitrescu, Director de Marketing DONA. „Am apreciat foarte mult solutiile propuse de MATIUS Studio, am lucrat impreuna indeaproape pentru implementare si am facut investitii consistente. Suntem foarte multumiti de rezultate, avem acum o farmacie etalon din toate punctele de vedere, care va fi model in procesul de redecorare a tuturor farmaciilor din reteaua noastra, in urmatorii 4-5 ani”, a completat Radu Dumitrescu.

Noul design a avut in vedere in primul rand imbunatatirea experientei consumatorilor in farmacia DONA, dar si sporirea gradului de confort al farmacistilor. Au fost optimizate spatiile de expunere, au fost regandite punctele de interactiune cu pacientii, astfel incat sa faciliteze o comunicare eficienta, s-au imbunatatit solutiile folosite pentru iluminare. Per ansamblu, farmacia are un aspect modern, dar totodata primitor si cald. Nu in ultimul rand, reamenajarea a urmarit principii verzi din punct de vedere al consumului de resurse in farmacie.

Farmacie Dona interior
“A fost pentru prima data cand am folosit gandirea laterala intr-un concept de retail. Ne aflam intr-o liziera la marginea Bucurestiului si ne gandeam cum sa redefinim identitatea locatiilor DONA, cand solutia se afla chiar in fata noastra: o oaza de liniste cald-racoroasa, o gura de sanatate si inspiratie, in acelasi timp. Noul concept al amenajarii DONA are la baza un dialog vizual permanent cu pacientul, care isi propune sa faciliteze actul apropierii de pacienti prin consiliere. Vitrina senina invita catre un spatiu aproape nefiresc de permisiv si accesibil, in timp ce lemnul, pardoseala si lumina din interior graiesc de la sine despre cat de placuta, revigoranta si stenica este reintoarcerea la natura, la viata sanatoasa”, declara Matius Ichim, retail arhitect in cadrul MATIUS Studio.

Conceptul de amenajare DONA are la baza ideea de spatiu permisiv si accesibil, cu vitrine pana la nivelul pardoselei. „Vazuta dinspre strada, intreaga farmacie devine o vitrina imensa catre furnicarul din interior: brusc, imagini cu care erai obisnuit sa te intalnesti pe strazile din Paris ori Bruges te invita pe un gazon proaspat cosit”, povesteste Matius Ichim, retail arhitect in cadrul MATIUS Studio.

Pupitrele farmacistilor sunt distribuite ordonat, cu elemente care imbina verdele praz cu albastrul senin si transparenta luminii. Culorile atat calde, cat si reci ale medicamentelor sunt suficiente pentru a-l transporta pe pacient catre un confort psihic, emanand liniste si incredere.

Farmacie Dona
DONA este o premiera in retailul farma in ceea ce priveste dotarile. La amenajarea farmaciei s-au folosit materiale antiseptice, precum Tarkett, un PVC fara emisie de COV (compusi organici volatili), aprobate in mediile farmaceutice sau spitalicesti. Pe langa aspectul pixelat in culori vii, prietenoase, acest material are proprietatea de a se intretine foarte usor si de a rezista foarte bine traficului intens.

In noul concept de amenajare a farmaciei DONA se regaseste o intreaga retea de sisteme tehnice si hard-ware: sistem de climatizare automata, filtre de apa cu osmoza inversa, CCTV, cititoare de retete electroice, POS-uri, detector de fum si sisteme antivandalism. Alinierea DONA la standardele farma cele mai avansate s-a realizat in special prin implementarea zonei vitrate a farmaciei (SREN 12600/2011) si prin folosirea Hi-MACS, un material compozit, termoformabil, usor modelabil si cu proprietatea de a pastra eventualele elemente patogene cu transmitere prin atingere departe de farmacist si in special de ceilalti pacienti.

Mobilierul a fost confectionat din MDF Vopsit, Hi-MACS si sticla ultraclara vopsita. Vitrina are usi glisante din sticla securizata, cu acces controlat, iar zona de consultatie are un design integrat. Toate piesele de mobilier care depasesc 1,35 m sunt ancorate solid de elementele structurale ale spatiului (grinzi si stalpi din beton, planseu etc), pentru a evita desprinderea acestora in timpul operarii sau actiunii unor forte ale naturii.
Atat dispunerea in planul farmaciei, cat si amplasarea produselor pe rafturi au fost coordonate, pentru fiecare pas al proiectului, de catre echipa DONA si arhitectii MATIUS.

Farmacia a urmarit principii verzi din punct de vedere al consumului de resurse in farmacie. S-au utilizat corpuri de iluminat cu proiectoare realizate cu cea mai recenta tehnologie LED Philips, usor inserabile pe sinele suspendate. Sursa de producere a luminii este reprezentata de pastile LED, cu durata de viata de pana la 50.000 de ore, avand un raport consum energetic versus conversie in flux luminos net superior oricarei tehnologii anterioare bazate pe ioduri metalice. Scenografia de iluminare este pe straturi, dozand distributia luminii exact acolo unde te astepti sa o intalnesti: la consultarea planului de tratament, la studiul unei etichete de produs si, in ansamblu, a interlocutorului si a mediului farmaciei. Lumina calda, galbuie (3.500-4.000 grade K), este regizata pe niveluri ierarhice si perfect adaptate ciclului circadian (mai intense dimineata si seara si mai atenuate ziua, cand functia acesteia este preluata de vitrina, respectiv de lumina solara).

Despre Farmacia DONA
DONA este una din cele mai mari retele de farmacii, cu capital integral romanesc, avand o experienta de peste 20 de ani pe piata locala. Compania are peste 1.500 de angajati, numara peste 240 de farmacii si deserveste lunar mai mult de 1 milion de pacienti din toata tara. Detalii sunt disponibile la www.farmaciiledona.ro sau pe pagina de Facebook.

Despre MATIUS STUDIO
Matius Studio este singurul studio de arhitectura din Romania specializat exclusiv pe arhitectura si brandingul de retail. MATIUS reprezinta un nucleu de 8 oameni, care modeleaza pana la 15% din magazinele fiecarui mall deschis in Romania. In fiecare saptamana, in Romania, se deschide un proiect desenat de MATIUS. Printre magazinele aflate in portofoliul MATIUS se numara proiectele de indigenizare Jolidon, Jacadi, Killtec, Oxybul, Benvenuti, Lacoste, Frey Wille, Lancel, dar si magazinele de concept F64, Noriel, Animax, Petit’s, Agnes Toma, Autograf, JPB Tabac sau Cade.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu